Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 19 juli 2009

Fina damer från staan.....

....på besök, på landet....*fniss* Hade tänkt ta fotot med nyinlagd snus, men jag ska vara snäll....den här gången! *ASG*
Det är alltid trevligt när MINA tanter *fniss* kommer och hälsar på, det blir liksom int sommar innan dess. Och present hade dom med, dom vet att jag gillar te, så en stor burk med "Goji o Havtorn" fick jag. Så egentligen ska jag väl vara snäll....eller ;-D
Kan ju berätta att dom hade försökt spöka ut sej, med halsband, långklänningar och hatt. OCH försökte få Annes karl att spela privatchafför!!! Vad dom hittar på! Blir spännande nästa sommar att se vad dom kommer i då.......ninja??? Men...jag tyckte dom var jättefina.
OCH tur med vädret hade vi!

Vädret ja..........vi har haft ett hiskiligt oväder som dragit över byn. Med åska som slog ut våran router, så vi har varit utan dator ett tag. Men det hemskaste var att ett boningshus brann ner till grunden pga av blixtnedslag, bara nån km härifrån. Byn är känd för att vara en riktig åskby! Och den här gången gick den rakt över våran stuga! Int roligt alls! Så nu hoppas jag det är åskat färdigt!

Igår var vi faktiskt till Piteå! På loppis, gjorde fynd tycker jag iaf. Det är det väl alltid när man kommer undan med att bara betala 150:- och få med sej 4 löpare, 1 tupperware kaffekanna och en annan liten tw-burk! Då man vet vad dom kostar egentligen. Mats hittade böcker, "Tusen och en natt" fyra stycken för 50:-
Men oj vad mycke folk....och åskade gjorde det oxå. Kiba hade all möda att hinna äta upp allt som låg på backen! Men jag tycker det är trevligare när det är i Badhusparken, men det blir väl där efter dom har renoverat klart.
Sen åkte vi till Öjebyn och fikade på Hanséns Cafe, räkmacka, gott! Plus att vi köpte med oss 10 gobullar......för 40 spänn! Så nu har vi bullar för ett tag............nån dag iaf........

Ja.....det var väl ett axblock av vad som hänt.......plus att jag plockat in ca 14 liter jordgubbar, håller på vara liite avgubbifiserad, ska bli gott med svartavinbär och krusbär snart!

nu ska jag fortsätta med bokläsning....
Ha det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för den underbara dagen.Tar gärna receptet på bullarna du bjöd på.helt underbart goda.
Ja vad det har åskat.Här haglade det en dag.
Ja det blir svårt att bli lika fin nästa gång vi kommer haha men nåt ska vi nog hitta på.
Ha det så bra.
Kram Anne

Lallis - liv och leverne sa...

Härligt med besök:)
Ha en fin helg
Kram Lallis