Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 21 juni 2014

Midsommardagen

Varför jag inte skrev igår?
Ja det kan ha berott på vädret...
 Plus 8 och hagel!
Det är ju för F.. Midsommar!!!
Det blev faktiskt långkalsonger på och tjocktröja!
Vi kom hit till stugan dan före, så jag hann faktiskt sätta alla sommarblommor...sommarblommor, hoppas dom överlever!
Vi tog iaf en tur med bilen igår. Hade fått "order" av farmor att komma till Hembygdsgården i Burträsk, det var ett måste, sa hon. Vi hann träffa dom, sen började det regna igen! :D

Så vi drog vidare. For förbi min bror i Vallen och pratade en stund. Och när vi skulle hem började det regna igen....kan det bero på oss???

När vi kom hem låg det kvar hagel på marken runt huset, så det måste ha haglat mer medans vi var borta.

Har iaf börjat röja här, inne, tömt garderober och flyttat ihop ungarnas till en. Kastat kläder och en påse åker till återvinning. Så nu har Mats fått en alldeles egen garderob! Jag tog den största förståss ;D

Röjningen har fortsatt idag, toa/ tvättstuga har fått en genomgång och en tvättmaskin är pg. Får väl hänga inne tillsvidare...för annars börjar det väl regna igen.

Man blir förskräckt när man ser vad man drar på sej, jamena vad man sparar. Nästan jämnt när vi städar ur hemma, säger vi: det tar vi till stugan, kan vara bra att ha.
Blir det använt i stugan? Det är tveksamt. För det man inte ville ha hemma, blir oftast liggande här oxå. Fast det är bra att hitta långkalsonger, tjocktröjer, mjukisbyxor och en och annan urtvättad t-shirt när man kommer hit på vintern. Men man behöver ju int spara allt.

Jag har faktiskt sovit i långkalsingar inatt, jo det är sant. Har haft så mycket värk att jag tänkte igår kväll att fasen så kallt det blir att ta av sej kalsingarna! Så dom blev på och ÄR på!

Blir kaffe hos brorsan idag, det blir trevligt!

JO det höll jag på glömma!
Vi fick ju finfrämmen på torsdagsafton, nått som jag MÅSTE skriva upp i almanackan! Tror rent utav det kommer att bli en "röd dag" fniss..
Mats brorsa och fru kom förbi! Visserligen för att hämta plantor i ösregnet. Men dom kom iaf och det är inte ofta! Kaffe, nä det hade dom int tid med, har ju småttingar hemma, valpar, men iaf.

Nä nu vila
Byebye!


Inga kommentarer: