Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 27 april 2015

Får hålla tummarna!

Ringde veterinären i morse OCH hör och häpna jag var först i kön!
Men för den skull svarade dom ju int direkt!
Och int hade dom nån tid att ta emot oss heller, sa dom. Hade fullt men skulle ringa om det kom in nått motbud. 
Jag tyckte väl att vi skulle ju bara visa upp baken på Yuki, men det pratades om operation!!!

Vid tio ringde dom tillbaks, så vi for direkt. 
Lämnade urinprov på Kiba, inget blod i urin iaf, men det ska göras en odling.

Och Yuki då, ja nån stor operation blev det som tur var int. Lite "karvning" bara. Och int hade hon blivit biten som vi trodde, vilket ju var bra, utan det var en helt vanlig talgkörtel som gått sönder! :D Så det blir tvätt, till i sommar, är det int helt då, ja då vet jag int!

Kiba är det väl mer bökigt med, eftersom det int längre finns nån medicin att ge. Fick veta testet dom gjort på bakterierna och dom är resistenta mot antibiotikan. Så nu får hon bane mej hålla sej frisk!

Ska ge henne tranbär mot ev inflammation och inkontinenspillar mot läckaget.

Skämtade och sa att vi tänkt köpa hus i närheten, för det skulle vara lättare då :D
Ja tyckte dom, då kan ni bara cykla eller gå hit!

Nu kaffe och vila, är väldans trött...
Jo jag ska ringa VC om min onda arm!
Byebye

1 kommentar:

Pockethexan sa...

Vad kul att du också har läst "Hannah" det är ju en bok som har stått i hyllan en väldans massa år här hos oss. Men så behövde jag en bok på H för min läsutmaning o ja, som man säger, man tager vad man haver. Fast den här gången blev det en lyckträff tycker jag!
Hoppas nu att både du o hundarna mår bättre annars får väl lite VM hockey kan trösta dig i stället.
Annars har jag en annan lösning på era veterinärs problem ni får göra som vi har gjort i vår familj sätt en släkting på att studera på vet. högskolan som min svärdotter gör o fast hon den här terminen läser om boskap så har hon inga problem att kika på andra sonens lilla vovve när hon kommer på besök. Hi hi!!!

Kramis från en hockeynörd som hoppas på guld i år!