Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 13 januari 2016

Kall januari


Trodde igår att fönstret i köket hade spruckit, men det var bara rimfrost! Vet inte att jag sett att det gått kors och tvärs över rutan!

Vi har haft lite busväder nu två dagar, kommit ca 2 dm snö och blåsigt. Och just nu kan jag int avgöra om det snöar eller bara blåser runt en massa snö.
Och det här har ju givetvis gett en massa värk...på ställen där jag glömt att jag brukar ha ont! Men bara vädret lugnar ner sej så lugnar värken också ner sej.

Igår startade vi promenadgruppen igen. Trevligt! Vi åt lunch på Pairat, och vi alla sa att det har nog aldrig varit så gott! Åt så jag hade nog int behövt mat för resten av veckan, men man kan ju int chansa ;)

Sen har jag anmält mej till en kurs på fibroföreningen, Målarbok för vuxna. En kompis frågade på FB om vi int skulle göra ett försök, så vi kom oss ut. Får se hur det går...hade som lovat mej själv att inte gå dit nå mer. Främst för att jag sista tiden jag hade hantverksgruppen kände en hel del stress. Och att man alltid blir övertalad att vara ledare för nått, får dåligt samvete för att man inte ställer upp på det dom ordnar osv osv.
Ska iaf göra ett försök det är ju bara var fjortonde dag och ca 1½ timme. På den tiden ska jag väl lyckas klara mej, undan att bli ledare!

Nu är sista tomten på väg in i kläkammaren, så nu är julen slut. Det är ju Knut idag. Och faktiskt tycker jag att ljuset håller på att återvända, även om det idag är helmulet. Bara det att man fick upp ljusare gardiner gjorde att det blev ljusare inne.

Är lite orolig, vi har int så mycket fåglar runt fågelmaten just nu. Undrar om dom fick det jobbigt när vi hade -30 där nån dag. Iaf har vi en vinterhare som är dit och hämtar frö som landat på backen och några trogna talgoxar!

Nää nu får det räcka!
Byebye!

Inga kommentarer: