Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 15 mars 2017

Slask

men, ändå känns det att det är vårvinter!

Nu är renoveringen klar för den här gången och nu är det vila och återhämtning som gäller. 
Kunde int somna igår kväll, för jag fick plötsligt en massa idéer i huvudet på vad jag vill göra. Sen kom jag på att det var en massa annat "måsten" som måste gå först. Det blir så ibland när man som fibrosjuk drabbas av hjärnstopp!
Allt snurrar och jag får ingen klarhet av vad det var som jag skulle göra och vill göra.
Så nu är tandläkarn bokad till på fredag, få se vad dom säger om min spruckna tand. Om jag nu bara visste vad jag gjort. Och givetvis sa jag att den hade spruckit i glasyren, när jag ringde!!
Min borttappade vän kommer på besök i morrn, vilket blir trevligt. 
Klippning är beställt till nästa onsdag....och när jag fått ordning på ALLT det här, ja det kanske int låter så mycket, så fick jag ett mess att andra vänner vill ses SNART!

Ja...men nu har jag iaf bokat in det viktigaste.
Nu återstår allt det jag VILL göra!
Som börja sy, ja det är nästan klart det Emma ville ha sytt till "ormen", huvud och svans. Den ska ligga som skydd/ mjukisdjur i babysängen.
Men jag vill börja sy pannlappar, sticka tofflor, göra julprydnader i tyg, gjuta i cement, ljushållare bla. OCH göra mosaikbordet klart, kommit så långt att jag hämtat broschyr om stenar.
Och allt det här vill jag göra på en gång....helst

Och det gör att jag int kommer mej ur fåtöljen utan sitter och löser sudoku! Men jag har iaf lyckats läsa ut "Mördar-Anders" HURRA!! Int lika bra som hans tidigare böcker dock. Och nu har jag börjat med den nyinköpta boken " Ängeln i posthuset" av Anita Salomonsson.
Roligt just för att jag känner igen en hel del! :)

Nä nu ska jag dra ur sladden till symaskin och gå ner och ge hundarna mat.
Byebye

Inga kommentarer: