Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite lÀngre tid"


mÄndag 18 september 2017

SĂ„ det kan bli

😆

Kul grej, men kommer den att synas?

Iaf sÄ har vi flyttat hem till stan, efter en blöt och kall sommar. NÀ det var varmt och torrt nÀstan hela sommarn, men nu pÄ slutet hade nÄn tappat bort beskrivningen pÄ hur man stÀngde av vattnet, ca 50 mm pÄ tvÄ dar.
Och blommor och mina nyplanterade plantor behövde flytvÀst!

Annars sÄ har sommaren varit psykiskt lugnare, Àven om viss friktion uppstod, som gjorde att det blev lite kÀrvt mellan grannen och vi...
Men jag bestÀmde att nu lever vi som vi vill, kommer och far som vi vill, har frÀmmande, klipper grÀs och pratar som vi vill!
Lite svÄrt att efterleva men...jag har mÄtt bÀttre. Och jag kom fram till att jag mÄste se om mitt "hus" och inte andras.

Blev en del i Skarviken oxÄ. Byggt nÀstan klart inne, lagt nya golv och tapetserat. Gjort ny toa, innetoa :D mycket efterlÀngtad!

SÄ i oktober stÀnger vi ner den stugan för vintern. Var faktiskt pÄ loppis och gofika uppe hos Sandra och Daniel, som Àger Mats mosters gÄrd, i ladugÄrden. Alltid lika trevligt och gott ;)
Hittade fyra tupperware burkar för 25:-!!!! Och lite annat smÄtt och gÄtt, blandannat en barnstol.

Men nu Àr vi iaf hemma och har problem med vars vi har haft saker och hur man öppnar micron, och hittar ingenting!

Idag gjorde vi en repa ner pĂ„ stan, Mats skulle till tandlĂ€karen. SĂ„ jag skulle passa pĂ„ att handla en del presenter ;) Blev klar fort sĂ„ jag gick upp och vĂ€ntade pĂ„ Mats. Vi Ă„kte dĂ€rifrĂ„n till DistriktveterinĂ€rerna för att köpa foder Ă„t Kiba. DÅ upptĂ€cker jag att jag glömt vĂ€skan hos tandlĂ€karen!!! Och det tog sĂ„ lĂ„ngtid inne hos veterinĂ€ren att köpa foder att jag var helt sĂ€ker pĂ„ att jag skulle vara utan bĂ„de vĂ€ska och börs nĂ€r vi kom dit. Mats hade blivit veterinĂ€r assictent! Killen som var dĂ€r och skulle hjĂ€lpa till vid en operation, gick i backen! SĂ„ Mats fick rycka in och hĂ„lla hunden tills den kom nĂ„n annan. 
Som tur var lÄg vÀskan och innehÄllet dÀr jag lagt den!
Men det bara fortsatte....
Jag ville till Blomsterlandet och köpa lite höstfĂ€gring. Och det gick vĂ€l bra...nĂ€r vi packade in i bilen kom kassörskan och undrade om jag int skulle ha allt jag köpt!!! 
SÄ nÀr jag kom in pÄ Arken ZOO sa jag att jag glömt saker hela dan sÄ hon var noga med att jag fick med allt dÀrifrÄn! Det var bara det att nÀr jag gick dÀrifrÄn försökte jag sÀtta mej i fel bil!

Men nu Ă€r man hemma och det Ă€r planterat och klart. SĂ„ nu ska jag vila resten av dan. Tror att stressen som blir nĂ€r man ska flytta mellan olika stĂ€llen, som det ju har blivit i sommar, tog ut sin rĂ€tt. 
SĂ„ nu vila!
Byebye!


Inga kommentarer: