Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 22 november 2017

November mörker

Lättas upp av lite julsånger av Celine Dion och julkorts pyssel.
Ligger lite efter planeringen. Men magsjukan slog sina klor i oss. Och idag är det första dan sen förra veckan som jag är feberfri.
Vi skötte Majken förra helgen, för hon var ju frisk, trodde vi. Alla de andra låg hemma och spydde, Emma var upp med Melker två gånger på akuten. Sista gången blev dom inlagda över natten. Som sagt Majken var ju frisk, åt som hon skulle och slutat spy och bajsa....näää

Lördag såg jag att hon verkade febrig, jo nästan 38, men hon åt och var glad. Natten mot måndag kom första illaluktande blöjan! Klockan fem på morgon la jag mej i Roberts gamla rum och Mats fick ta över! 

Mats skjutsade hem henne till sjuklingarna i Bureå. Och jag spydde hela dan. Fick feber och sov som hela dan fast takläggarna var uppe på taget och satte fast snörasskydd! På kvällen åkte Mats dit.

Så hela veckan gick åt till att försöka få i sej mat och vätska. Febern gick ner, men plötsligt hade jag över 38 igen. Så igår besökte jag VC och det togs prover. Lämnat ett skitprov idag. Men jag tror det är över nu, fick äntligen gå på dass som folk och febern sjönk.

Nog om eländet!

Vi har fått vinter, äntligen ett tag iaf. Kommit ca 1,5 eller 2 dm. Och man börjar få julkänslor. Suttit och planerat vad jag ska baka...brukar int alltid bli det jag skriver upp. ;)

Har faktiskt fixat lite julklappar till barnbarnen, så jag är pg. Vi andra kör julspelet.

Nää nu skriker datorn på hjälp!
Byebye



Inga kommentarer: