Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 23 maj 2021

Aprilväder i maj

Jo verkligen! Efter att ha haft +20,minst,blev det +3,nordan,snö och regn. Tur att jag inte planterade ut en del av det jag förstått! 
Så det blev en inne dag idag. Och lite hockey, men Tre Kronor verkar lida av Post corona besvär! Förlorade mot Danmark och Belarus. Vad jag menar är, att eftersom året varit som det varit har nog inte laget spelat ihop sej som dom brukar. 

Sen fick jag ett återfall igår kväll... 
Melodifestivalen! Tänkte att nu när det ändå blir av, kanske man iaf kunde se. Djupsuck... 
Ja vad ska man säga, int många bidrag som föll den här författaren i smaken. Fick ihop ca 10 låtar som jag iaf tyckte va nått, de övriga 16 vet jag egentligen int vad de gjorde där? 
Tusses låt var en av de bästa! 
Håller faktiskt på tycka att det är för mycket runt om, att man "hör" inte låtarna. Allt går ut på att göra show av allt, och så lättklädda som möjligt. Men int karlarna! ;) 
Så nä det blir nog ingen fler gång.. 

Imorrn börjar det packas för stugsommar. Vi kommer att flänga runt mer i år, mellan Hjoggböle, Skarviken och stan. Sovrummet ska fixas här hemma och kök ska sättas upp i Skarviken och sova ska vi i Hj-böle! 
Sen har Yuki varit dålig i magen, men hon verkar ha kommit över det hela nu, hungrig jämt! Hoppas det inte blir återfall i sommar, är så bökigt när man är i stugan. Och hon ska ut mittinatten. 
Nä...tror faktiskt jag ska göra en tidig kväll, hon är int ens halv nio! Men har värk, troligen pga vädret och att jag int fått sova pga hundvak. Så jag gör en tidig kväll. 
Godnatt! 

Inga kommentarer: