Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 16 september 2013

Jaha...

...då var vi i mitten av september då.

Och vilket härligt väder vi har haft! Trodde inte vi skulle få ha sol och nästan +20!
Nää regn och blåst var vad jag väntade mej.

Så Mats har hunnit riva bron eller staketet, bron ska ju vara kvar, och måla.

(man kanske skulle ha kollat vad man skrev förra gången...)
Skitsamma!

Vi har haft matmarknad inne på torget här i Schtaan. All världens mat! Jag hörde att Emma provat krokodilburgare, var visst int nått speciellt. Mats och jag åt franskt, riktigt gott. Sen fanns det ju en hel del annat att inhandla :D

hehe
Engelskfudge ett helt långbord! I alla möjliga smaker och givetvis följde det med hem, plus ett par korvar. 
Det är trevligt när det anordnas sånt här på torget. Att det händer nått, nått annat än Feskarn som kommer på besök från Gööteboorg! Fast det var ett tag sen han var här. Vi har ett stort torg som nästan aldrig används till annat än Skelleftefestivalen och adventsgran, nått mer ska man väl kunna göra där??

Har börjat få problem med v.öga...hm ser int lika klart som med det andra. Måste nog till optikern igen, först...innan jag går till VC, för dom skickar mej troligen till optikern. Förhoppningsvis är det inget allvarligt, ser ju bra på långt håll...

Har för en gångs skull hunnit se Tidlösan blomma!

Vi brukar vara i stugan så länge och vädret brukar vara sämre, så antingen har dom blommat ut eller så är det så kallt att jag int vill gå ut och kolla om dom blommar! Tidlösan bryr sej ju int om det har kommit snö, hon blommar ändå.

Hade visst oxå planterat en näva, av nått slag och den blommar oxå än. Ja Klematisen har ju börjat blomma, Jackmanii, tänk om den kunde börja lite tidigare, den kommer ju att frysa bort om det kommer en kallnatt!

I veckan blir det keramikmålning igen! Längtar! Int för jag vet vad jag ska måla int. Det är "tanterna" från promisgänget som ska med. Äntligen har dom nappat på erbjudandet som jag gett dom nästan varje gång!

Nää nu ska jag ut och "rädda mina kycklingar" som står på kompost tunnan, nylackade.
Sen kaffe och en bok.
Byebye! 

Inga kommentarer: