Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 7 april 2014

Diverse

April, fortfarande och aprilväder. Fast vi har haft ovanligt bra väder, igår, söndag gick det ju faktiskt att sitta ute och dricka kaffe!
Men som sagt, det snöar, haglar och skiner sol om vart annat.

Har hunnit vara på keramikmålning hos Carina i Örviken. Tala om att glömma tid och rum! Det är tur att vi bara har 4 timmar på oss, annars skulle jag bli kvar där! Hon har så mycket jag vill måla!! Men vars ska jag rymma allt???
Målade iaf det här:
Har den mindre av trädgårdstomtarna redan. Och kycklingarna är bara för söta! Och går fort att måla. En sak som är ganska typiskt är, att när man valt vad man vill ha, så ser man genast nått mer! :D Kanske får öppna affär och sälja!

Har dessutom läst ut min bok, mellan varven av hockey (när det har blivit för spännande ;)

Den var spännande oxå, tur man kan se på hockey emellanåt!
Handlar om en författare som stöter på en illvillig bokkritiker. Och det visar sej bli en kamp på liv och död. Kritikern Mr Waxx visar sej ha bestämt sej för att viss typ av litteratur ska bort och det gäller även den som skrivit boken. Och det visar sej att det är inte första gången!
Som tur är har familjen hjälp av sin 6-årige son, som är ett geni! :D
Bra bok!

Ja sen så har vi dragit igång renovering nr....3? Blir det rätt?! Det är iaf Emmas gammrum som ska bli arbets/datarum så småningom. Det är spacklat, målat och nu ska mattan dras ut. Och om vi har tur lägger Emmas svärfar in den åt oss.
Atelje Rörigt

Som tur var gick Majbritt och jag en långpromis på fredagsmorgon när Mats målade fönsterväggen! Jag tål inte målan och blir dyngtät. Fast 1 timme och 40 minuter var kanske i mesta laget! :D Har gått som en 90 åring hela helgen!
Hur jag orkade följa Emma ner på stan på lördag förstår jag int! Det var nog för att jag skulle bli bjuden på lunch! ;)
Vi besökte Gula Villan, våra barns kusin har övertagit butiken, så man måste ju ditt och kolla. Och lite följde ju med hem ;)
Sen fick Ingmar besök och jag hittade stolar som jag vill ha! Och världens gulligaste mus

(lånat bilden från FB)
Det fanns kor och får oxå! :D

Undra vad vilddjuren håller på med där nere???
Måste nog sluta och ta reda på det!
Byebye!

Inga kommentarer: