Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 17 juni 2015

Midsommar

Ja det är faktiskt det i veckan, nu på fredag. 
Fast det känns int så....
När man vissa dagar måste ha långkalsonger på sej på morgonpromisen med hundarna. Det har blåst varje dag och som vanligt småskvättat. Alltså en helt vanlig midsommarvecka!

Men man ser att det är mycket som är sent. Vissa saker som brukar ha blommat ut innan vi flyttar hit, har just så pass börjat röra på sej. Och på vissa håll i rabatten ser det ut som det har dött en massa plantor. Men jag ska vänta ett tag, för det kanske kommer när det blir varmare.
Varmare ja, jo vi har iaf kring + 13 på dagarna nu....jippi...

Idag har jag tvättat. Det sken sol i morse och var faktiskt hyfsat varmt, så jag tänkte nu eller aldrig, ungefär.
När första tvätten var klar och jag bar ut den för att hänga upp den, då kom första droppen! Och efter tre tvättar droppar det fortfarande, så där retligt lite att jag tycker det är till ingen nytta! Så nu hänger tvätten inne!

Torkat fönster och bytt gardiner, kanske därför det regnar ;) Men det känns trevligare med sommargardiner nu när det är midsommar. Mats har grävt runt grönsaks/jordgubbslandet, vi ska lägga nyagamla plattor runt om. Plattor från stan. Blir nog bra.

Och det märker man om int annat på ljuset, det blir ju aldrig mörkt! Vi har iaf en någorlunda bara mörkläggningsgardin. Men när Emma sov över förra helgen, så blev det ju int så mörkt i vardagsrummet där hon och Melker sov. Så det blev en tidig morgon. :D

Lillstugan är urstädad  och väntar på gäster. Vi får rå om ungdomarna till midsommar :D :D
Så vi får se vem som hamnar i Lillstugan. Och om det blir vi som får ha Melker inne hos oss ;) Så mor och far får sova ut. Beror lite på hur jag mår.
I vilket fall som helst ska det bli trevligt!
Det blir nog grillspett och ska försöka få tag på jordgubbar till efterrätt, om inte så får det bli frysta bär.

Nu ska jag vila...stegräknaren, fniss, den har redan sprungit en minut av 59 min. Jag, ja jag har iaf bara gått en så där 7000 steg eller nått sånt.

Byebye! 

Inga kommentarer: