Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 30 december 2015

Årets sista inlägg


Japp det får bli årets sista.
Imorgon ska vi sköta Melker, föräldrarna ska på fest, så vi får tillfälle att rå om honom hela natten. Hoppas bara att folk här omkring int smäller smällare. För vi ska ha Bill oxå och han tror att det är jakt pg när han hör smällare! :D Och då drar han igång Kiba och Yuki....

Vi har varit en sväng till stugan och kollat läget. 2013 var ett år som såg ut så här:
 Det var 29/12
Och det såg nästan likadant ut nu när vi kom dit. Nja det var mer snö, men lika isigt! Vi tog oss nästan int upp på gården. Höll på glida ner i diket där vi har hallonen! Det hade ju varit "roligt"! Nää inga plantor är framme i år fast halkan består!
Vi åkte sen till Bureå och fick oss en Melker stund och kaffe. Vägen dit från Hjoggböle var hemsk! Sa till Mats att det ser ut som man kan åka skridskor på vägen! Är det såna här vintrar vi ska räkna med hädanefter?
Vi körde dit en julklapp som dom int fick med sej hem. En spark. Och ungarnas gamla sparklåda. 
Emma däremot har fortfarande ont i ryggen och får kramp. Jag är faktiskt orolig även om jag vet att röntgenplåtarna bara visade en skadad kota, så undrar jag när det hände och om det finns fler. Hon har i stort sett samma smärta som jag hade 2011 efter Pragresan, och det känns inte bra.

Har skött busungen en stund idag oxå, medan Emma o Henke var på Solbacken. Hann läsa böcker, dansa till Mora träsk och äta lunch. När dom kom, ja då ville han hem på en gång. Han såg till så han då int skulle bli lämnad, men favo räven glömde han! 

Satt upp en bokhylla i mitt arbetsrum/Melkers sovrum. Få se om den sitter kvar...bara gipsvägg, fast vi pluggat ville skruvarna ralla ut. Vi hör väl om det blir ett jäkla liv nån natt. Ja det är väl då det ska hända, att den dråsar i golvet! Det är en gammal stringhylla jag fått av svågern, djupare än vanligt, så jag tror det är en nyare variant.

Ja jag får väl önska

vi ses nästa år!
Byebye!

Inga kommentarer: