Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 13 februari 2019

Åh se det snöar!

Ja tusan vad vi har fått snö! Och vi har haft en kallperiod i Januari och början av Februari, mellan -18 och -25, nästan varje dag! Och sen har det kommit snö, dessutom! Kallsnö, så om man stampat till och djupandats, har man dragit in en driva i käften! ;D
Vi fick väl ca 90 cm, när det kom, men nu har det sjunkit undan så, ca 75 cm skulle jag tro. Men nått ljuvligt är att solen varit uppe nu i två dagar och då ser man hur ljust det är och hur långa dagarna blivit! Idag, ja idag är det mulet och kommer lite snö, igen...men vi går mot härliga tider! Kaffe, apelsin och sittandes i solväggen!

Tanddragningen på Yuki verkar ha gått bra. Tandlös, nästan, blev hon, men alltid hungrig ;) Ska börja tvätta med Cordisyl, eller vad det heter, sen får vi avvakta och se om bakterierna dött ut eller om det spridit sej i kroppen...
Imorrn är det Kibas tur...eller otur, beror hur man ser det. 

Men ikväll...ja, Mats har fått mej att gå med på att följa med på reumatikerbadet.Dom hade lediga platser. Och då tänkte han på mej, vilket ju är trevligt , att han gör. Men...fasen nån baddräkt har jag ju int, iaf ingen som passar för sånt där! Den jag har på sommarn visar kanske både för mycket och är risk den glider över huvudet och visar, ja...
Så det blev att åka och köpa en det. OCH DET ÄR VIDRIGT ATT PROVA BADDRÄKTER!!!!!
Men nu hänger det iaf i badrummet OCH jag hoppas jag kommer mej in i den, baddräkten alltså....

Har avverkat en massa böcker på sistone, sen "tumkraschen" har jag int kunnat hålla i en bok. Och den jag höll på med ja den var väl int så där lättläst. Men till slut tog "Den femte årstiden" av Mons Kallentoft slut...och jag kom just på att det är nog bara hans böcker kvar som jag oläst.....

Men det blev lite norrlänskbetonat i bokväg sen.
"Den som tappar huvudet" av Margita Tjärnström. Superbra bok! Kanske är man liite partisk, eftersom hon varit handlar i Hjoggböle ;)
Men att läsa om ställen man känner till var nått nytt, även om allt var hittepå.
Nästa blev: "Felsteg" av Maria Adolfsson. Oxå hittepå, men bra och jag väntar på nästa bok!
Sen "Silvervägen" av Stina Jackson. Oxå jättebra! Handlade och Glimmersträsk, hehehe vars det nu ligger, kan det vara utanför Glommers???
Alla böcker är deckare av olika slag, och det gillar jag.

Nää nu ska jag kolla om det int finns nått annat än Kallentoft i bokhyllan. Han skriver int dåligt, men jag jar svårt för hans sätt att skriva.

Lunch snart
Byebye!

Inga kommentarer: