Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 11 januari 2011

Egentligen...

...så är jag int på så bra humör...
Har åkt på "ryggskott", egentligen är det inget riktigt ryggskott, men jag kan inte beskriva det på nått annat sätt.
När barna var små var jag med på ett gympapass och olyckligt vis så tryckte jag ihop ländkotorna i svanken och neröver rumpan. Så när det blir skitväder, som +1, ....DÅ sätter värken igång och det känns som jag ska föda barn igen!!!
Men jag tänkte att om jag sätter mej här en stund så kanske jag glömmer bort smärtan en stund.

Ja nu är det nästan så man ibland inte ser skillnad på de två monsterna! Och som det var igår...TVÅ jättesnöbollar!!
Mitt planteringsbord har blivit Yukis utsiktstorn! Och där sitter hon när hon vill in, för hon ser ini rummet och ser oss, men för den delen betyder ju inte det att jag vill komma in!
Sen så...ja bilden talar väl för sej själv! Vadå staket!? Hinder är till för att övervinnas, var det visst nån som sa, men det här hindret var till för att hålla alla små monster på säker plats! Än så länge vågar hon som tur är inte ta sej vidare....för då blir jag olycklig! Hur ska jag hitta åt henne i den här snön?? Hon kommer ju att hamna på gräsmattan!

Annars så har jag plockat bort all jul utom julgran och gardiner, det får bli till helgen när jag får hjälp.
Konstigt nog tycker jag granen är som finast nu, när inga andra julgrejer är framme!

Imorrn....ja då ska visst "trappgubben" komma, han som ska fixa våran trapp. Vi ska stänga igen stegen, så att int allt damm och grus hamnar under trappen. Få se om det är en smart idé, grannarna har gjort det oxå.

Nää nu skriker ryggen, det får bli spikmatta ett tag!
Byebye!

1 kommentar:

japp sa...

Usch så eländigt me ryggen.. jag hade lite problem förut me svanken å inflammationer åså.. men de var ett bra tag sen nu faktiskt.. Kylpåse gör susen för mej..=)
Så fina de är, tjejerna.. japp.. staketen ska man väl hoppa över.. är inte de såna där "höjdhoppshinder"..de trodde jag..=))
Hoppas de håller sig i skinnet å inte rymmer bara.

Hoppas du får njuta av granen lite till då.. de är ju såå mysigt, men här åkte den i förrådet ganska fort..=)

Ha de så bra.. jättekram till er alla..2 å 4benta. Helén.