Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 20 januari 2011

Före och efter

Ja så såg våran trapp ut från början. Och allt skräp hamnade UNDER och PÅ allt som finns under den!
NU ser den ut så här!
Igen byggd och med eksteg, den är inte inoljad här...men uj vad den blev fin efter "Trappmannen" Andreas varit hit sista gången.
Och vi är så nöjda!

Fast jag fick ju förståss en astmaattack av oljan! Tät som bara den och innan kvällen kom astmahostan och den räckte till långt in på natten....

Så det var en fröjd att få gå ut med hundarna morgonen efter och andas frisk luft!
Men nu är det gjort! Den ska oljas in en gång per år, så jag får väl se till att vara i stugan då!

Annars går det bra med vovvarna. Kiba löper och är trött som bara den, äter inte och önskar nog att vi fick skicka tillbaks det lilla monstret Yuki! =D
För HON har minsann energi så det räcker för dom båda! När vi går ut har jag dom fästa i ett tvillingkoppel, så dom måste följas....vilket är svårt nu! En som ska lukta på varenda kiss fläck och en som bara ska busa och springa!
Men det finns ju ingenstans att gå så man kan släpa vilddjuren!!! OCH alla hundägare verkar gå samma tider, som vi!!

Men snart har Kiba löpt klart och då när vädret blir mindre kallt...det är -22!!! Då ska vi gå på långpromenad!

Idag kom Mats hem från jobbet och mådde pyton....
Det kanske låter konstigt om jag säger att jag hoppas han har magsjuka. Men det finns en orsak till det! För nått år sen råkade han ut för inflammation i tarmarna och blev inlagd på lassa. Och var sjuk länge, så DET vill vi inte ha!! Magsjuka går ju iaf om efter nån dag....eller vecka...

Ja jag kommer väl oxå att dratta dit, men so what!

Nu ska jag gå ner....för våran fina trapp, och kolla hur sjuklingen mår.

Byebye

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ljust och fint det blev:)) Hoppas att du klara dig från magsjuka.
Här är det förkylt igen,tror vi har slagit rekord med förkylningar i vinter.
Ha det. Kram
Anne

Laila sa...

Vad snyggt det blev:) kram

japp sa...

Heeij.. nee, usch, ingen magsjuka, å inga tarmtråkigheter heller för den delen..krya på er, fort nu =)

SÅ fin trappen blev.. superfint å klä in den.

Jadu, de e roliga de små odjuren.. får väl se då mina kommer igång å löper igen då.. då blir väl Mario GAAAAAAALEN igen..=)) killar..jaadu, de ska vara de manliga könet..=))) svag för sånt..hihihi.

Hoppas du fått sova gott.. mina sovtimmar börjar på en stund.. kram på dej. Helén.

Nim sa...

Vilken fin trappa, en sådan vill man ju gå upp och nerför många gånger. Vilken fin yuki ni har skaffat, hundar är ju så mysiga. Jag känner också av det här jo-jo-vädret, tänk om det kunde stå stilla ett tag i alla fall. Ha nu en trevlig helg.

Maj