Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 18 april 2012

Djungelskrik...

WAS ist DAS!?

Jag hade ju börjat se grannens tak!!
Det har kommit ca 2 dm nysnö i natt...
April april din dumma sill.... 
trodde du verkligen att våren låg still!
BLÄÄ!

Hade ju redan börjat få vårkänslor, börjat planera för rabatter, sått frön...
Suck...

Ja...det är ju int helt ovanligt med snö i April. Vi har varit bortskämda i nästan 10 år, med barmark till sista april. Men så har det ju int varit jämt.
Men det kommer att bli så jäkla geggit på byavägen vid stugan. Och vi som är förvisade till stugan den helgen! Det kommer dansfolk som ska sova här då, dansmara i schtaan.

Nu till nå roligare!
Jag sa att jag var pessimist till FB kompisarna, när det gällde AIK:s försök till att vinna SM...OCH det hjälpte visst! Ja vi har int vunnit än. Men som Oskar Möller svarade på frågan: HUr många liv har ni egentligen?! Ni har ju vunnit två matcher nu.
" Ja vi har väl ett liv kvar då"

Jag hoppas dom har två liv kvar! Så dom vinner nästa OCH finalen!
Men jag är fortfarande pessimist.... 

Har kommit in i ett "stickil"
Stickat klart ett pannband modell större i går under matchen. Tror det blir för storrt, men det var mest ett prov. Det skulle stickas på rundstickor, men när jag lagt upp alla maskor, nåde det ju int runt så det gick att sticka! Så det blev till att lägga maskorna på vanliga stickor, vilket gjorde att det blev nåra fler varv, pga mönsterstickning...men men
...kanske ska sy i hop den längst upp till en mössa??? =D

Så vad ska jag göra nu??? har en massa jeans som ligger och väntar på att sys upp, men det är ju inge roligt.
 Fick ett blad från Blomsterlandet i reklamen och
DEN vill jag ha!!!
En gulaktig pelargon.

Måste ta mej till Solbacken på lördag, i snöstorm,det ska vara det då, och inhandla några pelargoner....jag har ju så lite..*fniss*

Ha en bra dag...och ni har väl int tokase och bytt till sommardäck än??

Byebye!

1 kommentar:

Nim sa...

Du har fastnat för samma pelargon som jag ser jag. Kanske man ska testa den nu när jag lyckats övervintra mina mårbacka, ställde helt enkelt in dem i badrummet och de har trivts i den fuktiga miljön :). Mina döttrar älskar att duscha länge.

Även min kropp och ork har känt av dessa evinnerliga väderomslag och nu äääär jag less på vintern.

Ha det bra.