Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 5 april 2012

Mot Blåkulla!

Japp i afton bär det av, mindre trafik i luften då....nää det kommer att vara fullt med kärringar på kvast!!

Ska börja packa för helgen. Just nu har vi en lammbog i ugnen för torkning. Ja den är klar, har haft den inne i natt. Därav min eländiga astmahosta!!! Har listat ut allt eftersom åren har gått ATT lammkött är gott, men jag får astma vid tillagningen, av nån konstig anledning? Jag tål ju levande lamm??
Så det måste vara nått i mat oset.

Så jag ska hosta och packa idag.

Hoppas på någorlunda bra väder i helgen, kallt på morron, så man kan gå skoterspåret och varmt på dag så man kan sitta på ljugarbänken och dricka kaffe.
Jo det går att sitta där i år utan stövlar och paraply!! Ibland är det så mycket smältvatten framför och det tinar från taket så det går int att sitta där. Men inget år är det andra likt.
Ibland till påsk har vi suttit "inskottade" i snödrivan och ibland har vi krattat gården! Så nu är vi väl nånstans mitt i mellan det.

Nää nu ska jag försöka få nått gjort.

GLAD PÅSK 

1 kommentar:

majbritt på molnet sa...

Härligt med variationer bara man inte blir insnöad, ska prova en solskensvägg vid havet idag, Glad fortsättning på Påsken.Kram.