Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 10 maj 2012

Dagen efter...

...målar dagen...
Att man ska bli så slut efter nått så roligt!!

Vi var i väg till Dockatiljen i Örviken igår och målade keramik.
Jätte roligt! Men OJ vad slut jag var när vi kom hem och svårt att andas hade jag. Är nog lite känslig för färgen och oljan vi använder. Men det går över, som tur är. Är ju tokförkyld oxå.

Och det finns så mycket jag skulle vilja måla! Men det blir ju så "dyyt"!!
Fast nu slog jag på stort och köpte hem både färger och olja. Plus två små igelkottar som jag ska försöka vänta med att måla tills jag kommer till stugan...ha ha...skulle tro att dom är målade långt före!
Sen är det ju int så långt till Örviken och Carina, så det kommer nog att bli nån tur dit och köpa mer alster.

Det blev två tavlor med Tuplaner och liljor på (bäst man förklarar vad dom föreställer)
Har beställt två till, med ros och iris på.

åså blev det en liten "kotte"! Jag som int direkt gillar trädgårdstomtar och sånt. Grannen retades och sa att jag fick väl ställa den under nån buske där den int syns! Hon är rolig hon! =D 

Hade tänkt måla små ekorrungar, men risken är stor att grannen i stugan skriker och tror att det är råttor...och slår ihjäl dom! ;)

På tal om råttor....vi har visst ett råttproblem i kvarteret. En granne mötte två skeppsråttor mellan radhusen, han hann int se vars dom tog vägen, men han tror under våren altan! Inte kul! Int för att jag är rädd för dom, men...
Det kan ju förklara hundarnas beteende när dom kommer ut på altan, galna!
Så nu råder det råttjakt i kvarteret, för det är int bara vi som har råttor.

Nää man kanske ska försöka få nått gjort idag.

Byebye! 

1 kommentar:

majbritt på molnet sa...

Risken för råttinvasion kan nog vara överhängande på MB med tanke på att vi har ett gigantiskt rått-BB inom räckhåll, usch och fy, och har ingen tänkt till på det dåtida planeringsstadiet, man bara frågar sig :(