Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 21 maj 2012

Måndag igen

Vi har varit i stugan i helgen och försökt kratta gården, mellan regnskurarna!
JO det gick! Och vad vi upptäckte var att, när vi tog bort allt ris från pilen, ja då var det int så mycket löv kvar på marken!
Och vi funderar fortfarande vars alla torra löv är? Om dom har blåst bort eller om marken redan tagit upp dom som föda!
Däremot var det miljontals kottar att kratta upp!

Hann iaf ta baksidan, göra iordning jordgubbslandet för nyplantering, köra grönsakslandet, rensa rabatterna, spola upp vatten i tummorna OCH hämta hem Emma! =D
Hon kom från Sydkorea i helgen och kom till oss på fredag. Skönt att hon är hemma! Och alltid lika roligt se vad hon köpt med sej hem...om hon lyckats undvika att köpa kläder...nää...
En massa minnen blev det iaf och presenter till oss. OCH en massa kort, vi har hunnit till dag 10 på fotovisningen! =D

Ja sen tog vi en tur till svärfars stuga i Skarviken och där....



Emma och Mats fick dit med farfar och rädda kanoterna på söndag. Dörrarna till båthuset hade gått sönder, så det var risk att kanoterna skulle ta en tur över Burträsket! Men jag minns int när det var så mycket vatten sist!

Ja...och givetvis får man ett sms på lördag om att det finns plantor att komma och hämta på ICA!

Jag blir int liite irriterad på Odla! Har dom annan kalender i södra Sverige än vi här uppe i norr??
Jag skrev att jag ville ha varorna sista veckan i maj...och dit är det fjortondar, ungefär.
Så igår stod jag ute i regnet och planterade pereneer i krukor!
För givetvis var alla plantor i var sin plastpåse...fast det hand jag ju listat ut att dom skulle vara. Jag är glad att det stod vilka plantor som var i! Och att det int bara stod på latin!
Har varit med om att få plantor från ett annat ställe, och första gången var alla plantor i samma påse och det stod BARA på latin. DET var lite frustrerande!!
Men nu vet jag ju vad det var, problemet var som sagt tidpunkten!
14 dar fram i tiden och vädret hade kanske varit så bra att jag kunnat plantera i marken och iaf int behövt så i regnet!
Men nu är det gjort! 16 planter, och om hälften överlever  är jag glad, för det gick int att se vad som var "upp eller ner". Så jag kan ju ha roten ovanför jord  om jag har otur!


Nu ska jag ut och njuta av solen !
Byebye!

Inga kommentarer: