Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 25 november 2013

Stughelg

Äntligen kom vi oss iväg till stugan!
Vi säger varje höst, att i höst ska vi vara i stugan så ofta vi kan....jo jo
Men vi har ju haft å göra här hemma, så jag får väl skylla på det.
Men det var härligt att komma dit och inte behöva göra nånting, utom att vara. Ingen trädgård, inget grönsaksland och inga byggnationer av nått slag. Fast...jag vet, till våren då börjar planteringsnerven att rycka igen! :D
Men till dess ska det bara vilas när vi är där...och se en massa hockey och skidor, nog så jobbigt!

Morgonpromenad i det gröna, höll jag på skriva. Men det var int mycket snö där heller, bara en massa IS! Kunde nästan ha åkt skridskor på vägen. 
Mats var faktiskt iväg till Skarviken och åkte på Burträsket, 15 cm tjock is. Inte illa. Han glömde ju förstås kameran, hade tänkt plåta all skog som blåst ner. Tur iaf att farfars stuga klarade sej.

Hos oss har faktiskt bara ett träd tagit skada och det ska ändå tas ned.

Syns nästan inte att björken förlorat toppen, den hänger på sniskan! 

Jag låg hemma i stugan på lördag och hostade och såg på skidor. ÄNTLIGEN har det börjat!!! Skidskytt oxå för den delen, fast det gick inte så bra för tjejerna, dom får kanske inte åka med till OS nästa år. Därför att dom troligen inte kommer att vara bland dom tre bästa! Tycker det är totalt fel! Hur många lag/länder brukar vinna???? Jag menar, det är ju alltid minst mellan 70 -90 stycken som kommer att förlora, men dom brukar ju delta iaf. Så varför inte svenskorna?? Pengar?? Troligen, det blir för dyrt att skicka dom, om dom inte kan göra rätt för sej.

Det blev en härlig solnedgång.

Och sen slog AIK, Linköping med 5-2 HURRA! Har hört att det finns några tokskallar som tycker att AIK är dåliga i år!? Varför? Jo det är visst inga AIK:are som toppar skytteligan, eller nån annan lista. VA!?
Dom leder ju serien för sjutton! Räcker inte det?
Det måste ju betyda att hela laget gör det dom ska, fler som kan göra mål...eller...?


På söndag morgon såg det ut så här, det hade snöat ca 5 cm och det var lite snö i träden, vinterlikt.
När vi kom hem till stan, var det fortfarande höst där...

Men det kommer väl här oxå, hoppas jag. För idag har jag börjat med julomvandlingen. Går ut försiktigt, bara bytt gardiner i rummet idag. I morrn är jag ju upptagen med promisgruppen så då blir det inget gjort. 
Men julstämming, nä 
Byebye!

Inga kommentarer: