Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 6 november 2013

November...

...flera nyanser av grått

Eller som grannen sa igår: November, månaden som gud glömde!

Fast idag med lite inslag av vitt.
Det började snöa igår kväll och har väl kommit en så där 4 cm bara, men det blev ljusare!

Och det var två heltokiga hundar som kom ut i morse! Dom älskar ju snö! Så jag blev dragen runt Moröbacke. Och jag släppte dom faktiskt, på vinst och förlust, Kibas svans är ju inte riktigt läkt. Det blev klappjakt!!! :D

Fast det var tunggått i snömodden, tur med traghjälp.

Annars så går jag omkring och harklar och småhostar. Mats har fått ont i ryggen, nått som han inte haft på flera år. Vi ser ut som två "gamlingar" när vi rör oss! Hemtjänst nästa, plus en rullator, hiss...

Vid fågelmaten blev det fullt i morse. Ett tag hade vi en koltrast där oxå. Det är trevligt med fåglar inpå knuten :D

Nä nu ska jag råta ut ryggen ett tag, innan jag ska börja med köttsoppan.

Byebye!

3 kommentarer:

majbritt på molnet sa...

Ska äntligen försöka mig på lite skriva, börjar med att kommentera dig ang din "ålderdom" troligen av övergående typ än så länge men om det skulle behövas kan jag erbjuda ett par rullatorer till lån ;)

Carpe Diem. sa...

Bra att veta vars dom finns, rullatorerna ;)

Pockethexan sa...

Kul det där med hur olika vädret är i landet för medans ni har kyla o snö har vi +10 o regn. Sedan är det bara vad man själv föredrar. Jag föredrar nog +10 även om vi får regn på köpet för då kan vi fortsätta att åka husbil (el. handikappbuss som jag vill säga för där finns allt o jag ligger så skönt nedbäddat nä vi åker o i morgon ska vi besöka min brorson som fyller 7 år o då kan vi få med hela fam. + flick o pojkvän i den.

Kramis från Pockethexan som e glad för att du också uppskattar mina rec. ex. som jag berättar om här på bloggen för det e helt klart viktiga ämnen som det pratar för lite om!