Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 4 december 2013

Nu börjar julrushen, eller?

Har iaf börjat med...

Jullunch!

Promenadgänget gick till Älvy, restaurang som finns på högskolan, andra sidan älven. Inget direkt märkvärdigt julbord, men gott! Ett alldeles lagom bord skulle jag vilja säga.

Att ta sej dit var istället ett äventyr!
Fasen vad det blåste och särskilt över älven! Dom som gick ner på stan sa att det var inge kul, både halkigt och halvstorm.

Men solen sken och ca +3, OM det inte varit den tredje december skulle man ha trott att det var en vacker vårdag i slutet av mars!

Solen sken, regnet föll, halvstorm och en vacker regnbåge över schtaan! Och givetvis syns den int, men den finns.

En lite stressig dag blev det, för sen var det att "he" sej hem, vila, rasta hundar och iväg ner igen. Hade ett somt där bankmöte, så jag ska få veta hur jag ligger till och "vad dom vill göra med mina pengar" Nja int riktigt :D Pengarna styr jag över...än. Fick en ny bankdosa och fick lära mej hur man skaffar ett BankID och givetvis var redan hjärnan full med siffror och staplar, fonder och ränta så jag har ingen aning om hur man skulle göra! Men det löser sej väl...

Förra helgen var Emma och jag till Piteå  och letade julklappar. Hittade en del, gjorde en del fynd på en loppis vi ramlade över, när vi letade en toa! Ja, den var inte på toa! Emma köpte en HEL låda med julgransbollar för 20:- Det var massor! En lykta att hänga i fönstret och jag hittade en duk. 
Vi hann äta lunch, sallad super god, och ta en kopp kaffe med gofika! Men affären som vi hade planerat att handla det mesta på hade utan vårat godkännande gått i konkurs! "Village" prylshoparnas prylshop! Så vi deppade ett tag och drog sen på Dollarstore för att trösta oss.

Och där hittade jag den här!
Jag lider av burkmani bara så ni vet och är den dessutom full i fudge, då är lyckan fullständig! Supergod fudge dessutom och den kommer inte att räcka till jul det vill jag lova! Men burken har jag ju kvar.

Ja det följde med en del därifrån oxå, men det minns jag inte vad det var...??

Har iaf börjat med julbaket. Ska int baka så mycket har jag tänkt (som vanligt) Vi hade ju nästan till midsommar!

Nää nu ska jag vila, innan jag ska ner och antagligen svära och vara arg. Ska "he" smörkräm mellan Knäckeflarnen!

Byebye!

1 kommentar:

majbritt på molnet sa...

Nu var det ett tag sen jag varit här inne så det var många trevliga inlägg att läsa, har liknande uppfattning som du ang jullunchen. Själv fortsatte jag med shopping och kroknade nästan innan jag kom mig hem men hade i alla fall med mig en påse som bl a innehöll en julklänning. Betr sonens försök att komma in på arb.marknaden undrar jag om det här bollandet av folk kan vara en följd av rädslan numera att öppet kunna säga sin uppfattning om ett och annat på arbetsplatserna med osund behandling av personal som följd och i förlängningen urholkande av demokratin. Nej upp till kamp innan slaget är förlorat!