Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 25 november 2014

Vintern kom och for...

...i en värre fart! Vi har en dag vinter och resten höst och regn! Man hinner precis bli glad över de cm tjocka snötäcket, så regnar det bort. 
Hann iaf ha nån dag med "kyla", -3 kanske och lite snö.

Och på den tiden hann jag ha närkontakt med Moder Jord! Men det är längesen.

Skosnöret på h.sko fastnade i v.skos hyska.....
Jag hann aldrig fatta vad som hände förrän jag låg på backen. Dessutom småsprang jag, skulle hindra Kiba från att käka hästskit. 
När jag låg där var jag helt säker på att, nu rök alla revben på höger sida! Det kändes så, för luften gick ur mej och jag kved innan jag ens fattat att jag låg på backen! Sakta ställde jag mej, djupandades och insåg att, dom höll. Då kände jag att jag var slagen lite överallt. Knät var uppslaget och går fortfarande inte att vika, jag landade på armen, så den är öm, händerna fick sej oxå en omgång, ja oxå revbenen då. I knät, det högra kan det int finnas så mycket att riva sönder, både menisk och ledband har redan eliminerats. Fast knäskålen finns ju kvar....Så det har och är svårt att sova, går inte ligga som man vill. Det gör ont i händerna när jag sitter och skriver nu, men det skiter jag i!
Och revbenen ömmar...

Så nu vet jag vilken vinter det här ska bli, en blåslagen en!

Men det har ju hänt trevliga saker oxå!
Melker har ju haft sin namngivning i helgen. Har aldrig varit med på nått sånt, det har ju alltid varit dop i kyrkan. Men det här var trevligt! Det var vi på Emmas sida,morfars och morfarsfar och mor, Robert, sen var det Henkes familj, farfars och farfarsmor, sen Henkes syster med familj. Det blev kaffe och tårta, presentöppning och så namngivning. 

Ja den stackarn fick ju prova en del dopklänningar iaf, för att den äldre generationen inte skulle bli besvikna. :D

Men helt lessna var man ju int! Tror det är farmorsmor som busar med Melker. Medan morfarsfar verkar vara nån annanstans! :D

Morfarsmor, morfar och Melker

Det lästes en del dikter och fälldes en del tårar som är brukligt. En riktig trevlig dag!

På söndag fick vi främmen av sonen. Han ville ha bakhjälp! Så det blev nått som vi kallar Fifirutor. Fast det är en kaka med många namn, kärleksmums blandannat. Beror  tror jag på hur gammalt receptet är ;)
Han stannade på middag och det är trevligt, annars har han så mycket som han ska göra att det blir aldrig tid....dans...

På tal om recept...
Satt igår och skrev in en del i min receptbok, från blandannat en mattidning som jag har. Och började tänka på dom två pärmar med mat och bak som jag har uppe i skåpen. Som jag inte har en aning om vad det är, men prydligt lagda i plastfickor är dom! Måste nog gå igenom dom, nån gång.....

Nu lunch!
Byebye!

Inga kommentarer: