Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 2 januari 2015

2015

Gott Nytt År!
Kanske man ska börja med. En vitt jul fick vi, och en skithalkigt nyår!
Det slog om från -24 till +3, det blev ett riktigt värkväder igen.

Fast vi hade turen att få sköta barnbarnet Melker på nyår, så vädret spelade ingen roll.
Melker kom dan före och fick inviga nya resespjällsängen som jag konkade hem före jul. Och vi fick sova till nästan åtta på morron! Men jag sov nog int så mycket... låg mest på åhågan som vi säger. Lyssnade efter alla ljud, tecken på att han skulle vakna, svor över alla fyrverkerier, men det störde inte han. Däremot blev "storebror" Bill, en hund, lite rädd, han är int skotträdd för han är ju en jakthund. Men det lätt så konstigt av alla smällarna, så jag blev t o m fundersam om det int gick åska! Och det gillar inte Bill! Så vi låg tre hundar, en baby och vi i sovrummet. Jag somnade när vi tog Melker i sängen vid 5-tiden. Känner igen det från när barna var små :D

Vi får iaf förtroendet att sköta fler gånger!

En nyvaken gladskit i rumssoffan, efter förmiddagsluren. Han hann med att både kissa på mormor och bita morfar i tummen, jo han har fått två tänder!

Ja som vanligt har vi problem med Kiba. Det sista jag sa när vi var till Distriktveterinärerna sist var: Vi int förrän nästa år! Och då menade jag typ midsommar.
Men Kiba började halta just före jul och jag trodde det var benet hon gjort illa sej när hon var valp och att det blivit artros. Så vi har masserat h. ben och det har blivit bättre, men så när jag skulle undersöka tassen, så sa hon ifrån på skarpen! Hon högg efter mej och det har hon aldrig gjort. Så jag ringde veterinären i morse och vi fick komma idag. Dom hittade inget, men ont har hon, det enda som syns är en blånad mellan tårna. Ska ge smärtstillande några dagar och funkar inte det blir det återbesök, nedsövning och storkoll!

Nu har det börjat snöa igen och det är kring nollan, dom har lovat minusgrader. 
Just nu har jag huvudvärk och värk i resten av kroppen oxå, t o m Mats klagar på värk! Fast :D just nu sitter han och dreglar över sin nyinköpta mobil!

Byebye!

Inga kommentarer: