Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 17 januari 2015

Jahapp...

...då är ju faktiskt Januari snart slut, ja det är nån vecka kvar.
December och just januari brukar kännas som två snabbmånader. Börjar smått undra om året är lite ovalt ;)

Jorden är rund och året är äggformat!

Och vi har faktiskt varit en helg till stugan! Annat än förra året det! Och givetvis "gatt he bli snöstorm"
Och givetvis har jag int lagt in bilderna! Klantskaft! Dom ligger på Mats dator....

Men det kom iaf en hel del, ca 3 dm! Så i år om vi har tur blir det skoterföre!

Så här ser det iaf ut här hemma

Våran altan finns där under nånstans....
Och lite "fåglar" på fönstren fick vi oxå!

Altanen är nu skottad så vi kommer ut med fåglefrö och "fåglarna" på fönstret har flugit vidare....det blev nämligen plusgrader.

Har varit en sväng till veterinären med Kiba igen. Vet inte vad hon gjort men hon hoppar på tre ben. Det är höger bakben, eller tass och klo. Men klon är inte av och inget visades på röntgen heller. Ont har hon, så pass att vi inte får röra. Så hon äter smärtstillande som innehåller nått inflammations hämmande. Men jag är orolig, det är tredje veckan vi går in i nu och det verkar int bli bättre. Jag tror att hon har stukat tån och kanske brutit klon långt in, för klon pekar lite åt fel håll liksom. Men det syns inget, så vi får väl se.

Jo, jag genomgick ett namnbytt där hos veterinärerna :D Vera hade skrivit så otydligt att när vi skulle in var det en "KENT" som skulle in. Tur att man är "kändis" där, så resten av personalen kände igen oss. :D
 Så andra gången vi skulle dit bad jag killen som jobbar där att skriva tydligt, han frågade varför och jag förklarade. Han tokskrattade när han la på luren! Sen skylde vi allt som gick fel under röntgen på "Kent" och alla utom Vera förstod vad vi menade!! 

Så vi får väl avvakta och se hur det här går. Hon går på 4 ben, travar på 3½, sätter ner tassen litegrann, och springer på 3...


Idag har vi iaf slängt ut julen...ja släng och slängt, packat ner ska väl vara det rätta. Plockat av och monterat ner, elva månader kvar tills den ska upp igen. 
Det blev mycket rum i rummet...ett tom rum, men man kan ju int ställa dit nått annat, för granen ska ju dit...igen.

Och ljust blev det i köket när julgardinerna byttes mot ett par ljusare. Trodde nästan att solen var uppe! Men se det var hon icke!

Mats har börjat sin, jag höll på skriva semester :D Nä pension efter jul. Så nu har jag sällskap på morgonpromenaden, det är kul. Och skönt då man vissa dagar är lite mer värkig än vanligt.

Som det har varit ett tag nu...främst händerna, höften och foten, ja och det andra oxå...kroppen alltså.
Hade tänkt börja med tavlan, ladugårdstavlan som Melker skulle få. Men jag klarar inte av att klippa ut alla djur! Men det ger sej väl, bara vädret blir stabilare.

Nää nu vill jag ha kaffe och Wienerbröd :D
Byebye!


Inga kommentarer: