Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 1 februari 2011

1 Februari

Ja nu är januari slut och februari är kort och sen är det vår! Visst är det så?
För våran vår börjar ju i mars med takdropp och flugor vid husväggen OCH en halv meter snö!

Kiba och Yuki håller på komma ganska bra överens nu, Kiba accepterar iaf att Yuki är i närheten! Fast ibland är hon nog så närgången. Och Kiba säger int ifrån, börjar bli lite orolig att det ska bli nått stor bråk innan det är bestämt vem av dom som ska bli domenant av dom. Vill int vara och styra allt för mycke.
Hittade det här "boendet" i helgen när vi var ute och tränade hundarna. Kan int riktigt bestämma mej om det är ett hus för tomtarna eller för trollen, för så lågt ner vill väl ingen fågel häcka? =D

Har varit ute nu två dar i rad och gått låååångpromenader med hundarna. Hittat en skoterled som är perfekt, synd bara att det är så långt att ta sej dit! Men det har blivit en runda runt Maxi, skogsvägen mot ridhuset, sen upptäckte jag då skoterspåren som gick ini skogen och följde dom tills jag kom till skoterleden. Om jag följer den runt fotbollsplanerna finns det ett spår ner på skogsvägen och sen hem, blir drygt 1 timmes promenad. OCH det känns i fötterna! Men det är lite folk som går där och man får chans att träna inkallning och en massa annat.

Kiba skulle nog helst vilja att vi gick själva, men det lilla monstret Yuki måste ju lära sej nå vett och etikett! Hon far runt som ett yrväder, biter KIba i svansen , jagar kottar, biter Kiba i halsen, hittar en pinne....osv osv i oändlighet! Men igår eftermiddag var det lugnt inne! =D

Har lämnat dom själva idag en stund, måste ju börja träna det oxå så jag får komma mej ner på hantverk nångång! Vet att dom klarar sej iaf 1 timme, men jag blir ju borta nästan 4 och Yuki kan inte riktigt hålla tätt så länge...än.

I helgen har Emma varit hem och hälsat på. Vi har beställt från Ellos tillsammans, så det blev en massa provande i lördags och bara ett plagg att skicka tillbaks. Det var bra gjort tycker jag! Fick även med en sevis bestående av 2 svarta koppar och två grå, med fat som man kan läga upp fika på, så vi delade på den och tog två var. Väldans praktiskt när man ska gå ut och fika nu när det blir takdropp och flugsurr! =D

Igår flyttade Robert och tjejen till sin nya lägenhet. Och det ska bli spännande att fara dit och hälsa på...om man nu får komma dit? ;-) Ja jag menar dom är väl bara ute och dansar och aldrig hemma! Dom kommer förbi nu på torsdag, lånar sängen och försvinner på fredag morgon till Ö-vik....på dans, dom token! Men man hinner då se om dom mår bra.

Attans vad jag har ont i mina stackars små fötter, bara jag nu int har förgått mej....

Ska nog vila....
Byebye!

1 kommentar:

japp sa...

Ajajaj.. inte bra om du har "för-gott" dej..hoppas de blir bättre i tassarna dina..=)
Å duu.. tror du ska ge dej på smek å kel istället OM du nu måste massera guuben, inte hård vanlig massering... nee.. tror han blir mer avslappnad om du byter stil..=))
jaadu, jag e ju lite tokig.. men de bjussar jag på..=))

Hoppas ungdomarna ska trivas i sin nya lägenhet.. å hoppas du får kika in lite då å då, utan att de är å svingar sina lurviga jämt.. kram på er.. å dogzen. Helén.