Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 30 juli 2012

En trött en...

...otroligt trött...
Måste bero på vädret, igår tropisk värme, fuktigt +23 nästan ingen vind. Idag ser vi int grannen pga DIMMA! Man känner sej liiite instängd...

Emma kom hit på torsdagskväll, trevligt =D
På fredag åkte VI på loopistripp till Ånäset och Stengårdensloppis.
Hittade en plättlagg, modellstor alltså inga småplättar. När jag betalade sa kassörskan: Så det ska till att gräddas tunnpannkaka.... Nä sa jag, plättar! Och hon såg ut som ett levande frågetecken!
Så nu vet jag vars gränsen mellan plättar och tunnpannkaka går, vid Ånäset!
Här heter det plättar och därmed jämt!
Det följde med två glasfat och en blomkruka oxå. Sen tog vi oss en glass och kaffe.
Ja hehehe...det blev en tripp till a´Märta oxå, behövde nya plantor, kände jag....Och när man är där vill man ju ha ALLT! Ett besök hos farfars hann vi oxå med, och givetvis hann Kiba äta i sej nått, troligen gamla fiskrester som stuggrannen slängt! Och Yuki hittade nått otrevligt att rulla sej i + sand! Så hon fick ett ofrivilligt bad i sjön! =D Dessa hundar!

Mats dök upp sen på kvällen, dom hade haft det trevligt på sin MC-tur, t o m fått lite fisk, harr.

Ja och jag har sysslat med att göra nya ting gamla och det har väl gått så där. Det är int alltid tanken blir som man vill i verkligheten! Men roligt har jag haft under tiden och jäkligt ont i ryggen fick jag. Så det har blivit till att ta upp det bortglömda gympaprogramet, trodde jag skulle få ha semester! Men icke


Känns lite knas att slippa bort det man målat, men det blev ganska bra iaf.
Nu är allt lackat och klart, Och loppis blomkrukan ska få nytt utseende, förhoppningsvis se gammal ut...

Nää nu måste jag vila ryggen...
Byebye!

1 kommentar:

Annieloy sa...

Hihiihi plättar ska det ju vara ;)
Jätte fina saker du har gjort, var ett tag sedan jag gjorde gjorde decopage men nu blev jag sugen....älskar att dekorera gammla saker och måla dom. Vi har faktiskt ett liknade motiv som du har gjort på brickan här hemma på väggen. När vi tapetserade om så blev det en vägg som är helt tom i en sovalkov så jag gjorde en stor kompasros där i svart och guld. :)