Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 11 september 2012

Harreligen!

Jag börjar med nått trevligt iaf....


Mina pelargoner som bestämt sej för att blomma NU! Jag ska ju hem till veckan ju! Men så är det alltid, varje år, dom blommar till i januari nångång, men under sommarn...nja om jag har tur. Finns det vinterpelargoner? Det finns ju novemberkaktus...

NU till lite spokey things

Jag vaknade ca tjugo i sju och tänkte nog var det väl sjutton att man int kan få sova till halv åtta åtminstone! Snodde på mej, då hörde jag hur Mats var inne på toa...och klippte naglarna, såg på klockan igen, men visst skulle han på jobbet???
Jag hörde varje "klipp", hur han "föste" ihop det han klippt och ett djupt andetag. Tänkte, bäst jag går upp och kollar om han har blivit sjuk.
Jag var ALLDELES ensam i hela huset!!!!!
Jag letade men ingen där, ringde Mats och han var på jobbet!
Det finns 4 misstänkta, jo 4, om det inte var nått "gammalt ljudspår" som spelades upp i hjärnan!
Farmor, farfar , far eller mor, kan dom ha spökat för mej i morse?! I so f behöver jag ju int vara rädd.....Får väl se i morgon....

Tänkte att det kanske passar att sjunga en passande sång då liksom ;)

"Lett ass fa tern opp e ljus
värm opp den människ som frus
Den som jer ansam om kwälln
den som ha fatt nageltjälln
Den som jett arbetslöjs ga
den som eint si nager ra
Lett ass fa tern opp e ljus
värm opp den människ som frus

Lett ass fa tern opp en ell
å rektit lä´ägg manken deill
Att fa en ändring pa allt
som jer se mört å e kallt
Einnaför fönster å dör
likväl som utaför 
Lett ass få tern opp e ljus
för dem som hurves å frus

Lett ass fa tern opp e ljus
Lys opp vortendaste hus
Se att den byn där ve bo
Kan på en framti fa tro
Å se vä fa knåra pa
Deillers vä ska knåra a
Lett ass fa tern opp e ljus
Lys opp vortendaste hus
E ljus fa båda deg å meg"

Fniss =D

I ha eint vorte religös!!!

Byebye!

Inga kommentarer: