Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 23 november 2012

Äntligen fredag

(från Norran)

Ja...i dis och dimma dold.
Och halkigt har det blivit på bara nån timme.
Undra vad som döljer sej i diset?? Måste vara över älven, tror jag...

Hela veckan har i af inte gått åt till självömkan!
Träffade ju mina kompisar i måndags. Och det var kul! Alltså vi har nog int setts sen tidigt i våras tror jag.
Så det blev kaffe och gofika på Lilla Marie OCH en MASSA tokprat! En tur runt stans affärer....Och...hehehehehe...en nästan avklädd skyltdocka! Om den var snygg, nää, men den var iklädd den enda storleken som fanns kvar! Storlek S, alltså inte min...hehehehe...men vi lyckades få "Storlek S" att gå och fråga i affären om det fanns fler, annars hade nog vakten tagit oss!! HAHAHAHHA!

Jo promenad har oxå hunnits med, med fika på kyrkan, där var det oxå en massa skratt. Så nu kommer vi alla att leva ett par år längre!! =D

Sen, torsdag...ja det var en tristare dag. Hantverksgruppen verkar bestå av mej och mitt ego! Vi har som mest varit 4, men oftast är vi 2. Jag håller på tycka att det är dax att lägga ner gruppen. Den har tjänat ut sitt syfte. De som får diagnosen fibro idag måste ju jobba om dom kan. Och dom flesta har redan en massa som dom gör, gympa, vattengympa, andra hantverksgrupper. Så att får fler till våran är nog svårt. Plus att jag orkar int lägga ner en massa energi på att "jaga" folk, ringa påminna, tjata på att dom ska komma.

Men det verkar var svårt att få föreningen att förstå allt detta, eller.....handlar allt om de sketna bidragen dom får för att hålla i en grupp??
Blir det inte fler lägger jag oxå av, för jag behöver int längre gruppen. I början var den nästan ett måste för att överhuvudtaget ta sej ut på nånting, för att int bli sittande inne.

Ja ja vi får se åt vilket håll det barkar.

I morrn, ja då ska det fyllas på i "skrattbägaren" igen. Om allt går som det ska. Emma och jag åker upp till Piteå för julshopping, lunch och fika, och förhoppningsfullt en massa skratt....så man lever lite längre!

Byebye!

Inga kommentarer: