Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 18 november 2012

Söndag

Hello!
Nu har jag fixat tangentbordet, behövdes omstart. 

Det skulle min hjärna oxå behöva, plus en uppdatering till en nyare version!
Har haft huvudvärk i två dagar nu, och är less! 

Fast nu har ju skidåkningen börjat ÄNTLIGEN!!!

Det är konstigt, eller vad man ska kalla det. Nu spelas hockey, åks skidor och spelas slutspel i fotboll! Och nu när dom byggt Friends arena, ja då kan dom ju spela hela året! Så det kommer väl att byggas fler såna arenor. 
Det finns redan inomhus för bandy....Vart jag vill komma, vet int riktigt. Men snart spelas det fotboll, bandy och hockey året om. Kanske pga av den väderlek vi har, aldrig riktig vinter och sommar, arenor är lösningen.

Skidor? Ja dom har ju redan åkt på arenor i Tyskland och det är byggt inomhus både i Sverige och Finland. Så det är väl bara en tidsfråga. Trevligt? Nja, det får man nog fråga åkarna om.

Just nu har vi iaf höst, gröna gräsmattor och på vissa ställen blommar gullvivorna (Umeå), ibland har vi skridskobana på gångvägarna OCH på gräsmattorna, men ingen snö....Men det år ju int första gången, det har varit så här några "vintrar" nu...skittråkigt!!!!

NÄ 2 dm snö, minst, plogade vägar, och -15 TACK!

Och snart är det bara en månad kvar till jul...

Fast på måndag har jag iaf nått att se fram emot! Då ska jag träffa nåra vänner som jag int sett på länge. Så då blir det fika på Lilla Marie!! Och en massa tokprat. OCH kanske hinner man med att köpa nån julklapp.

Och om allt går efter planerna, så blir det en tripp till Piteå på lördag. Emma och jag bestämde att vi skulle åka dit, för att se om det finns nå julklappar där, att köpa till de som int får följa med! =D 

Nä nu ska jag låta gubben sova ifred, och int knattra på tangentbordet. Han har oxå huvudvärk.

Byebye!

Inga kommentarer: