Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 5 november 2012

November

Ja då var det november igen....och snart jul!
Det går fort nu.
Och bara tanken på julklappar får mej att vilja dra täcket över huvudet.
Jo nog vill jag att det ska vara klappar till jul, men innan man kommit på VAD man ska köpa till alla!

Vad jag mest av allt skulle vilja nu är, att det kom snö, en så där 2-3 dm och blev kallt!
Snö, och det blir lättare att leva, för det blir ljust ute. Just nu sugs allt ljus in i asfalten och försvinner.
Har sedan länge förstått att jag ÄR en årstidsmänniska. Skulle årstiderna suddas ut, vilket det verkar vara på väg att göra, tror jag att jag blir tokig!
Det SKA vara riktig vinter, riktig vår, riktig sommar och riktig höst...och som vanligt får man aldrig som man vill! =D
Men jag skulle må bättre OM det var så. 
Men det troliga är väl att man kommer att anpassa sej.

Ja ja...sånt är livet, man får anpassa sej.

Jag har försökt anpassa mej till träningsprogrammet jag fick i våras på VC. Att göra det hemma...I sommar gick det väl så där, tyckte att det räckte med ogräsrensningen ;)
Men nu har jag dragit igång...och det är "tong draije" som vi säg här uppe. Har iaf lyckats att vika måndagar för ändamålet, så resten av dan, ja det blir int mycke gjort då int. Känns som jag är dubbelt så stel, orörlig och huvudvärk! Men gubevars, jag är ju otränad! *ASG*

Vad jag INTE hade lagt till träningsprogrammet var tyngdlyftning!
80 kg älg!
Ja, den är grovstyckad, men ska hänga och möra till sej, i vårat förråd. Är mest rädd att jag ska upptäcka att allt ramlar ner på golvet, för då får det banne mej ligga där! Fast....när allt är styckat, malt och lagt i påsar, då känner man sej rik som ett troll!
Och konstigt nog, så står älgkött högt på listan över önskade råvaror, här i huset. Känns som RIKTIGT kött....det andra, gris, får och nött är bara ett tillskott av näring....
Fniss
Nää jag är inte otacksam, bara det att jag tycker älg är godare!

Så på torsdag, då blir det packetering, mera tyngdlyftning....

Såg just vädret, det verkar bli fint hela veckan! ÄNTLIGEN! Så då får man se till att ta vara på det!

Byebye! 

Inga kommentarer: