Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 22 januari 2013

Morgonpromenad


Tänk...det var nästan ljus när jag gick ut i morse! Nästan.
Det är så härligt att Ridhusvägen är plogad. Undra vem man ska tacka?

Att det ska vara så svårt att få dom att sitta still! Första korten blev mest viftande svansar eller fladdrande öron! Och int ser dom särskilt glada ut heller. Jag tror Kiba har fått syn på en delikat frukost!
Här tuggas det allt vad hon hinner, innan jag hinner dit. Hon hade tur att jag höll i kameran!

Måste säga att jag fick faktiskt liite vårvinter känslor i morse. Ljuset och dom inte allt för kalla vindarna gjorde att jag nästan kände "kaffedoft och hörde flugsurr vid husväggen i stugan" Fast det är ju säkert två månader kvar, ja int riktigt, och en massa snö har säkert "okommit".

Solen på väg upp över hustaken.

Ja nu till nått annat. 
Igår var jag till Burmans optik, som har hetat Se och synas...och jag säger fortfarande det...precis som jag ibland kallar Åhlens för Tempo och då vet ingen vad jag menar! Ja där Vintergatan ligger, låg ju EPA, dåtidens billig varuhus.
Ja just, optikern. Han påstod, vilket dom gör varje gång...nu blev det ju bara 5 år sen sist, att jag ser bättre och bättre, men får mer och mer brytningsfel. Och det har jag ju märkt. Plus att det håller på vara mer skillnad på v. öga gentemot h. öga....Och det har jag oxå märkt. Trodde jag skulle hitta ett foto på mina nya bågar på nätet. Ja man kan säkert leta på namnet, men det minns jag ju int! Så det får bli en överaskning, för er och för mej, för jag har nog glömt att det var just DOM bågarna jag valde =D

I helgen hade det visst gått vilt till i köket hos oss!
Que?!
Plast skruven och pluggen som ska håla linorna uppe, hade helt enkelt givit upp. Och Mats höll inte på få eländet att sitta fast igen! Så nu får vi se hur länge den sitter. Lutar och är lite sned, ja det är den fortfarande.

Vill inte byta kökslampa redan, vi har ju bara haft den i.....????...år,07- 08 kanske??

Idag blir det promis med gänget och fika. Ja jag har ju redan gjort min sväng, men ska dit och skvallra lite =D

Byebye!

Inga kommentarer: