Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 24 januari 2013

hm....att göra eller inte göra

Eller rättare sagt börja eller inte börja...

Jag t o m dammsugade istället...

Varför denna tvekan, beslutsångest? JO...jag måste plocka fram symaskin...
Jag HATAR symaskiner!!! Fast man kan göra mycket fint med dom....som sy...
Men det brukar ALLTD jävlas, när jag ska till och sy!

Den gamla, nu mer lagade, symaskinen, anföll! Och sydde fast jag inte ville....
Och den nya, ja...jag har ju redan lyckats "rackla" bort beskrivningen, så det blir bara raksöm och zigzag.

Vad som ska sys? JO Roberts sovrumsgardiner...det är bara fållning
Och mina byxor (försökt nu i säkert 5 år) oxå bara fållning.

MEN jag får ju så ini bomben ont i ryggen!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!

...och snart är det ju längdskidor på tv, SM dessutom, det brukar minsann int visas varje år!

...men sonen skulle faktiskt behöva få upp gardiner i fönstret. Om han int skulle kunna sy själv? Säkert, men jag tycker han ska leta jobb istället. Vars nu det finns!? 
Flytta på sej, jo visst, men det är ju arbetslöshet överallt! 
...tror det behövs ändras på i regeringen, MYCKET! Sverige, ja nu skriver jag så, kan int hålla på och fara utomlands med sina företag, därför att det är billigare arbetskraft där! Vi som bor kvar, vad ska vi göra, gå på bidrag?? Eller som en del får till svar starta eget! Som vad då? Ska alla arbetslösa kanske söka starta eget bidrag, undra vad dom skulle få försvar då?

Alla 65+ och sjukpensionärer kan inte gå tillbaks och jobba, det funkar inte. Det är så stor ungdomsarbetslöshet, ska alla ungdomar gå skola tills dom är 40????? 
Det måste startas nån typ av "lärlingsjobb" på alla typer av jobb OCH ungdomarna  kan kanske inte få den lön som dom är berättigade till i början. Och det ska göras MEDANS 65+ fortfarande jobbar, så ungdomarna får ta del av all erfarenhet. OCH företagen måste dra sitt strå till stacken och anställa lärlingar, även om det kostar!

Jag skulle aldrig, som pensionär gå ut i arbetslivet igen och ta jobb från nån yngre som behöver jobb.

...hur fasen halkade jag in på det här??? 
Troligen för att slippa dra fram symaskin! 
Och nu börjar SM snart...hinner int börja med nå syning på en kvart int! =D

Nu lunch, kaffe och SM!
Byebye!  

Inga kommentarer: