Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 8 januari 2013

Årets första...

...inlägg.

Ja vad ska man då skriva om. Som vanligt har jag ju inte fått tag i nån sekreterare som kan skriva ner allt jag tänkt skriva. Så jag får försöka komma ihåg allt själv!

Det har ju blivit en massa tv-tittande måste jag ju säga. När det är Tour di Skii, skidskytte, JVM-hockey och att det dessutom visas en AIK match!

Så jag har "träningsvärk"...nää jag fick ett skov som hette duga, orsaken är nog att jag varit för stilla helt enkelt, plus att det blev blia ( plusgrader) mitt i alltihop! Det känns som nån illvillig person har fäst ett bälte runt midjan och hängt 5 kilos vikter runt om! Benen bar mej inte en morgon!
Men det håller på bli bättre, fast man har ju alltid så svårt att ta det lugnt när man börjar märka att man kan röra på sej igen!

Sporten ja, gick ju inte riktigt som journalisterna tänkt  den här gången heller ;)
Kalla åkte inte som hon brukar och Hellner åkte väl int heller som han skulle, enligt "dom"
Tur att Calle Halvarsson och Emma Wikén iaf räddade upp det hela...hm....
Och tur var väl att Hellner blev femma i finalen och hade om det varit en backe till säkert slagit Northug, igen.
Dessa journalister!!
Jag tyckte dom gjorde det bra, man kan int lyckas alla gånger.....
.....vi är ju int norrmän...

Ja och små kronorna vann ju int guld, dom tog BARA silver...
Varför i hela världen kan dom, tv-folk, int säga att: "Vi vann silver!!" Klart att dom som spelar är besvikna, men att i varje sportsändning säga att det bara blev silver?!

Jälka tur att AIK iaf slog Frölunda med 2-0! =D

Nää, vet ni vad, det är roligt och spännande fast vi svenskar inte vinner. Jag hejar på norskar, amerikaner och en och annan engelskman. Finskor, japaner och tyskar! Huvudsaken är att det blir spännande!

Och snart är det ju VM....och det räknas nog redan medaljer, nånstans.


Idag har vi oxå sportat. Årets första promenad med gänget. Synd bara att våran väg int är och kommer att bli plogad. Så det blir till att hitta nya vägar.
Fick iaf världens hårdstekta paj på kyrkan! Dom måst ha kört den hur länge som helst i micron. Den gick inte att skära med kniv, så jag åt den som smörgås. Men tillslut kände jag att den smakade rent utav bränt. Då fick jag tillslut en ny, så nu är jag proppmätt!

Nää...nu skriker ryggen!

Byebye!

Inga kommentarer: