Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 16 januari 2013

Onsdag

En vanlig dag mitt i veckan.
Lilla lördag.

Är mitt inne i ett så kallat skov...tycker att skav låter bättre och är mycket godare! Renskav!

Men...just nu "skaver" kroppen, fingrarna är svullna och nån har, ja det känns så iaf, sparkat av alla revben! Det är fibron och artrosen som jobbar övertid!

Men igår var det fibro-promis, så då fick man nåra extra liv! Många glada skratt! 
Och Emma ringde och sa att: Jag kommer om en timme! 
Så jag fick sällskap och hjälp med hundpromenaden. Mycket trevligt!
Och jag är så tacksam att jag får hjälp i bland.

Vi hade en oväntad gäst vid fågelbordet i helgen

Syns lite dåligt, men det är faktiskt en Koltrast. Jag trodde dom var flyttfåglar!? Sen hörde vi av svärfars att dom hade haft ett par vid fågelbordet oxå. Den ville egentligen inte vara med på bild, varje gång vi hade den mitt i prick, så sprang den och gömde sej! =D

I morrn blir det först Trisskrap med grannen, skulle verkligen vara kul med en vinst, mer än 30:- iaf! Vi hade ju från början tänkt spara till en resa till Holland, och vårtulpaner, men vi har just nu kanske så vi kan gå ut och äta lunch! =D Men man vet aldrig, i morrn kanske det HÄNDER!


Sen blir det veterinären med Kiba. Kan just nu int avgöra OM hon löper eller om det är nått annat som spökar. Nått allvarligt.....Sen så håller hon på vara så stel och det ser ut som om hon har ont, men bara ibland. Det går hur bra som helst att tokbusa! 

Försökte lägga in ett filmklipp....men det passade tydligen inte blogger eller datorn idag...

Sen har hon en knöl vid ryggraden som måste kollas upp. Tror inte den är nått bekymmer, men iaf.

ja...julen är bortplockad och jag tror jag fick bort ALLA tomtar i år. Det brukar dyka upp nån så där vid påsk, så vi får väl se ;)

Nä nu ska jag försöka vila ryggen och försöka att int tänka på allt jag skulle ha haft gjort...DET blir det värsta!

Ha det!

1 kommentar:

japp sa...

Heeij.. nu verkar min rygg mer å mer bli normal, de känns skönt. Hoppas man inte tar ut sig totalt nu bara..kan nog lätt bli så.
Hoppas det går bra hos vetten.. hoppas det inte är nåt allvarligt me din fina voffse.
Så ni har lite snyltgäster där ute.. de kan ju vara lite tjuvaktiga de där fåglarna.. men iof, de behöver kanske lite föda de me..=)

Hoppas det är bra me dej annars? Lycka till me dina triss-skrap.. kram på dej. Helén.