Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 8 mars 2013

Fredag...och det är

....blåsdag idag, sa Nalle Puh, och jag håller med!
Det ser så härligt ut, när man tittar ut genom fönstret...men ack vad man bedrar sej!
Det blåser nordvästan och driver!
Men det ser fint ut, ut iaf.

Ja....det var ett tag sen jag skrev och en del har väl hänt. Tror det är en HEL vecka sen sist...fniss.
Skid-VM har ju tagit en del uppmärksamhet. Det blev ju en GULD medalj tillslut! =D Heja Johan Ohlsson!

Vi har hunnit vara småsjuka och är det fortfarande. Fått en retlig hosta av någon!

Men vi har iaf firat Robert på hans födelsedag! Genom att han fick bjuda på middag...
ja det är int mycket kvar av grytan, hade ju tänkt vara snabb och hinna fota, men vi var alla så hungriga! =D Det var supergod, älg...mumma!

Ja sen tänkte vi att nått ska vi väl ändå göra den 5:de när han fyller år, egentligen. Så vi gick ut och åt lunch på Verandan.
Och givetvis blev man proppmätt igen! =D Men, det ska man väl när nån fyller år!
Vi hittade en liten presentbod mittemot, kommer int ihåg vad den heter. Och tänkte att där går vi in efter maten, jo pytt, den hade bara öppet tors-fre och lördag! Men den såg verkligen intressant ut.
Emma skulle följa mej och byta busskort, undra om dom har tänkt till eller om dom räknat med det kaos som uppstått?! Det var sån kö att jag gav upp innan jag ens ställt mej i kö! Ska försöka på måndag igen.
På vägen dit gick vi förbi ett fik som jag alltid glömmer att vi har. Plus att vi hade en diskution om var det låg och om det överhuvudtaget fanns, när vi åt lunch! Men här är det!
Café Castor, nästan mittemot Arken (restaurang)
Och jo, det toksnöade i tisdags! Och blåste!
Har lagt in en länk på bloggen.

Ja det blev en del besök i affärer oxå, men tillslut tog orken slut och det blev buss hem.

Dagen efter gjorde Emma och jag en tur på Solbacken. Och äntligen fick jag gå på Jula och köpa sockar, världens bästa. Jag använder bara ett par sockar i skorna, behöver inga tjocksockar.
Ja det blev Arken Zoo, Intersport, Rusta, Ö o B, Maxi och Blomsterlandet. Och jag som bara skulle ha sockar kom ju hem med mest! Förstår int det här?!

Igår var jag duktig och satte om ALLA blommor, utom dom nyinköpta från igår. Klappar mej själv på axeln! För det är en antid och det blir ett sånt fääl av det. Jord överallt! Och två hundar som slickar golvet och sen har dom dragit det över hela huset! Men nu är det gjort, bara stugan kvar...........................................................................................suck

Stugan ja, dit drar vi i afton. Hoppas det lugnar ner sej, så det går att sitta ute i morrn.

Ha en härlig oblåsig helg!
Byebye!

1 kommentar:

majbritt på molnet sa...

Min beundran till dig, sätta om blommorna, hmm, hittar nästan inte ens de som ska ha vatten nu, så det blir nog några nya och i fredags fick jag känna av blåsvädret efter Nygatan, som borde undvikas såna dar.