Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 26 mars 2013

Lite vårkänslor

Faktiskt är det så.
När det börjar droppa från taket och man känner att man har klätt sej alldeles för mycket, fast klockan bara är 7.30 på morron. Solen skiner, det är faktiskt -9, men i solen är det varmt!

Det porlar i dikena fast det är en isskorpa över, men man hör!
Fåglarna kvittrar, ja och skatorna i stugan bygger bo. Ja dom gör det säkert här i stan oxå, men man märker int av dom lika mycket.
Varför? Jo därför att i stugan håller skatorna på att trampa upp baksidan av huset i jakt på pilkvistar som sticker upp ur snön! Ett vårtecken!

Han faktiskt sitta ute i skotergaraget i helgen, mellan skidtävlingarna. Det var ju avslutning i helgen...så nu får man ägna sej åt annat, slutspel i hockey!

Tog med mej kameran i morse, i tron att jag skulle lyckas plåta rådjuren. Men med två vilt skällande hundar blir det inga rådjur. Men jag såg spår efter dom.

Har aldrig vetat att skoterleden har ett namn!


Den går från
Och spåret är toppen fint att gå! Ska passa på nu medans det fortfarande är kallt!

Skidbacke?
Nä baksidan av stans soptipp! Spåret närmast är en rådjursstig, det närmaste jag kom dom idag.

Men dom här galningarna hade det roligt iaf. Men snart får jag gå den vanliga skotervägen, ner till skjutbanan. För det brukar tina fram en del "sopor" i skogen. Korparna som finns där, hämtar från soptippen och dräller i skogen!

Men vacker är det iaf.
Och när jag kom hem fotade jag alla har spår på baksidan av huset. Det brukar vara lite grann, men i år tror jag dom har natt träff hos oss!
Troligen är dom och tjuvar fågelmat!

Nä man kanske skulle försöka få nått gjort, men jag vet int vad...
Byebye!

Inga kommentarer: