Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 16 mars 2013

Stugan

Verkar som det bara blir skrivit i stugan. Jag menar jag har ju all tid i världen att skriva...jämt.

När vi for hem förra helgen, kunde vi ha fått 8 renstekar, i bilen!
Jäkla kreatur!
Och samerna påstår visst att renen är ett intelligent djur?!
" va ska vi gå till väns...till höge..vaska vi stå kvar? nä jag ska då gå"
Bilen vi mötte slog på helljuset så vi blev bländade och såg ingenting! Så plötsligt hade vi en renhop ca en meter från bilen och då gällde det att bromsa!! Som tur var klarade vi både bil och ren. Två stycken hade redan blivit ihjäl körda. Men jag skulle vilja ha ett allvarligt samtal med den mötande bilisten!

Så nu när vi åkte hit igår afton, tror jag ögonen bara letade renar, vägrenar...fniss...

Nu är vi iaf här, solen håller på att lysa igenom molnen, det snöar faktiskt lite huller om buller! Mats har åkt till stan för att hämta Robert.
Så jag hoppas att det kanske blir en "utefikariskotergaraget" idag oxå!

 Ser iaf härligt ut nu!

Och fåglarna har fullt sjå att käka mat
Skatorna har sprungit runt pilarna och plockat pinnar till sina bon. Hoppas dom far med allt!

Näpp nu blir det ryggläge en stund.

Byebye!

Inga kommentarer: