Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 15 april 2013

Vårtecken

Jo det här är ett vårtecken!
Sitta vid "Lillstugan" och sola kl 9.00 och det är redan +10!
Vi hörde faktiskt knölsvanar som nog flög ner mot träsket, det är öppet vatten där Bureälven rinner igenom.
Även flugorna surrade!

Haft en härlig helg i stugan. Även om lördagen var grå, så var det varmt. Men nu går det inte längre att gå skoterleden. Så jag har utgått ifrån att det är likadant här hemma i schtaan.

Ja nu har ju slaget om Norrland inletts....
Jag är mest nöjd över att det är två norrlandslag som är i final.
Ishockey alltså.
Men det är plågsamt att se!!!!! Vad mycke enklare det hade varit om inte SAIK varit ett av lagen! Då hade man kunnat se på lugnt, skratta åt dåliga pass, tycka att dom spelade rentutav dåligt, för så där skulle aldrig SAIK ha spelat.....
Men nu, är man på gränsen till hjärtinfarkt varje gång!
SAIK leder med 2-0 i matcher, men det betyder inte att dom kommer att vinna........
Tur det är vila idag!

Har varit och tagit bort stygnen på Kiba idag. Det hade inte riktigt läkt ihop ordentligt, så det blir tratt på! Fast dom trodde att det skulle ta ihop fort. Mer orolig var dom över att hon fortfarande går ner i vikt och inte riktigt vill äta. Så det blir torrfoder, ris och kokt kyckling ett tag framöver. Hon verkar iaf lite piggare idag.

Ja andra vårtecken!
Det regnar! :D Det känns riktigt uppfriskande, fast jag kunde ju ha kollat innan jag gick på hundpromis, jag har ju regnkläderna framme!
Blöt i mitt nytvättade hår blev jag!
Och på baksidan trängs tulpanerna mes den vårtokiga pionen, dom kommer halvt upp genom snön!  Det är härligt att se att det gror! Men snart är det slut på friden. Vi ska ha årsmöte snart, fick papperen i helgen. Och då ska det bestämmas dag för vårstädning....i maj....maj är om två veckor, är ALL den här snön borta då??????
Fast så säger vi jämt. tror det bara har hänt två, tre gånger att vi har fått skippa eller skjuta på städningen, så det ska nog gå i år oxå!

Nää nu bokläsning och kaffe!
Byebye

Inga kommentarer: