Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 1 april 2013

1 April

Men jag har inte tänkt dra nått aprilskämt!

Vi har varit i stugan hela helgen och jag kommer att vara här hela veckan. Det ska bli härligt! Hoppas jag hinner få lite gjort mellan solningen, som att sätta om pelargonerna. Fast jag undrar om 16 liter räcker?

Det var fulla bilen när vi åkte hit. Med båda ungdomarna, hundar, kläder, mat, och en hel del annat, som godis! Det var längesen vi var här allihop till påsk, så det var roligt.

Långfredag kom Emmas kille hit, körandes på skoter från Bureå! Ja så långt är det ju int....
Och dom stannade tills på lördag. Så vi fick hjälp med att ta ner en del ur rönnen och att dra ris.

Kanske har vi en egen majbrasa till våren? Om vi nu vågar elda vill säga.
Det var en superhärlig dag! Varmt och soligt!
Vi satt nog ute hela förmiddan.
Robert leker fotograf! 
Konstigt att han inte var ute med skotern? Ja han  hade ju redan hunnit det! ;) 
Mats sitter nog och funderar på vilken sträcka som ska åkas sen! Eller möjligen varför det int kaffet är klart! :D

Efter Emma och Henrik åkt iväg till Bureå på skoter, skjutsade vi hem Robert, hämtade tidningen och handlade mat för veckan. Vilade och sen var det middag hos syrran,, full dag alltså. Hon hade gjort så god mat! Men, det är så synd att man blir så mätt fort!
Vi hade satt en inspelning på hockeyn, AIK-Linköping.....
jo det gick ju bra, tills ca 5 minuter återstod av matchen!  Inspelningen hade av nån jäkla anledning stoppat, så vi fick inteveta hur matchen slutade!!!!
Tur att det finns text-tv!
Så   efter att det osat katt uppstod vild glädje! VI VANN! men snopet var det att int få se matchen.

Igår satt vi mest inne och klagade på att det blåste småspik, för det gjorde det!
Upptäckte dessvärre att Kiba antingen fortfarande löper, eller att det är nått annat djävulskap pg. 
Antingen är det löpen som av nån anledning blivit utdragen kanske pga operation, eller så är det nått med livmodern/äggstockar. För nu har hon snart löpt, ja det blir femte veckan. Det minst jobbiga är om det bara ÄR urinvägsinfl. igen. Vi ska iaf avvakta den här veckan, ev ringa veterinärn i morrn.

Just nu är alla utom jag på skotertur. Mats, svärfar och Elle är på väg till svärfars stuga för att kolla att allt är kvar. Och hundarna fick följa med och jag fick soltid! Utan hundskall!

Fick en liten härdsmälta för en stund sen! Råkade trycka på en knapp och allt försvann! Jag hatar att skriva på laptopen!!! Vill ha ett riktigt tangentbord!
När jag lugnat ner mej, hittade jag ju åt allt!

NU ska jag lämna det här eländet, datorn, för den går varm. Ta en kaffekopp och gå ut och sätta mej i solen!
Byebye

Inga kommentarer: