Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 16 maj 2013

Städa, pausa, städa, pausa....

Exakt!
PAUS!
Att det ska vara så svårt att just ta PAUS, när man börjat med nått!?
Vad jag gör? Jo nått så livsviktigt som att, torka fönster och byta gardiner.
Ett fönster kvar, på övervåningen...
Nere är det 5 kvar och ska man räkan alla rutor så blir det...usch 20 rutor.
Men vi ska måla huset, den del som är putsad och jag vet int om det löns att torka innan det är klart. Fast in och i mellan går ju. Vill gärna få upp sommargardiner. Sommargardiner, jag har inga såna, bara såna som bleks mindre i solen!

Men som sagt, nu ska jag pausa.
Försökte skriva igår, försökte lägga in foton på datorn, försökte lägga patians..
men datorn ville int, ingenting gick.
Den här datorn, fast den int är så gammal, har börjat få lite fyr för sej >:/

Men nu så...
Mina vitsippor i stugan har börjat blomma! Fick en blomma ifjol, i år är dom två! Hoppas dom trivs lika bra som dom jag har hemma, som har börjat komma i gräsmattan. Ja dom slog ut igår.

Sen är jag nyfiken på
hur dom här ser ut när dom blommar!
Hittade påsen där dom var och det stod att det var 45 st! Vars har jag satt dom?! Har hittat några i stugan som kan vara dom här, men int 45 st! Måste ha satt nått här hemma oxå, vi får väl se.

Värmen har kommit, just nu är det +17 i skuggan, härligt!
Tvättade undan lite vinterkläder igår faktiskt. Och tänk, bara känslan av att INTE behöva dra på sej täckisar, dunjacka, långkalsingar, mössa och vantar, när man ska ut med hundarna! Bara att slippa vinterskorna!
Att kunna gå ut i foppatoffler, barärmad....LYCKA
Tills dom där myggen kommer!

Jo dom har siktats.
Har sett både motionärer, dom brukar dyka upp nu i shorts, pannband och vattenflaska, flåsandes på gångvägarna, så man får hålla in hundar och ta ett hopp åt sidan...
sen gräsklippare, inte dom som kör för att få upp löv, utan det klipptes gräs här igår! Och det luktade underbart!

Våran snöhög på allmänningen, på 1½-2 meter är ett minne blott, tack vare våra grannar. Dom ville ha dit husvagnen för städning, så dom skottade ut högen!
Så till på måndag när vårstädningen är, så går det nog att kratta!
Ja man kanske ska göra klart...1 fönster, 4 rutor kvar, sen lunch, vila och hundpromenad och kanske man klarar av att sitta ute en stund, iaf med en kopp kaffe.
Byebye!

Inga kommentarer: