Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 30 maj 2013

Vi fick visst sommar!

Hoppas bara att dom som får semester sen oxå får sommar!

Och som vanligt kommer den lika plötsligt och oväntad, sommaren...
Och lika plötsligt känner jag att, jo visst det är skönt, men ack så härligt det är i skuggan!
Vi har haft tur eftersom vi målat om, ja alla sjåar med nånting. Visste int att det bodde så många här på gatan, och en del har blivit fler! Men det är ju som vanligt, på våren tinar folk fram!
På tal om måla. Jag höll på få en chock igår morse när jag tittade på termometern
jo det var plusgrader!
Jag går INTE ut tänkte jag, sen gick jag och kollade på baksidan, +15.8.
Termometern hade hamnat bakom skyddsplasten för fönstret och där var det visst varmt! :D
Sen har ju myggen dykt upp, har redan ett antal bett, inte kul för det kliar.
Och nått som oxå dykt upp är plantorna från Hortogreens! Till rätt adress och allt var med den här gången. Bara mitt minne som inte var med; har jag verkligen köpt det där? Vars skulle jag ha den där? Är det här verkligen mitt? Plus att jag saknade Studentnejlikorna, som jag tydligen inte beställt. Dom har jag ju planterat på sin plats redan, i huvudet! :D
Men har dubbelkollat, jag har inte beställt dom.

På baksidan, som ju egentligen är söder och känns som en framsida där exploderar det i värmen!
Pionen är full i knoppar, synd bara att jag troligen inte hinner se den blomma innan vi flyttar ut i stugan. Men jag vet att den blommar rosa. Mina Alliumlökar som jag satte i höstas, har nog ruttnat upp i all väta som det var i höstas. Dom har iaf inte synts till.....eller hade jag glömt beställa lökarna?? 

Har varit duktig, har hunnit ta alla fönster och bytt gardiner! JIPPI! Här hemma alltså, stugan fattas. Men Emma har lovat hjälpa mej, för dom fönstren måste man hänga ut genom det ena för att torka utsidan på det andra om ni förstår vad jag menar. Och även om det bara är en enplanare, så är det säkert 1½-2 meter ner på södersidan, som oxå är en baksidan......

Nä måste få lite mat i magen, även om det är varmt. Rabarbersoppa känns int alltför fel :D
Sen blir det nog att sitta under pilen på framsidan, som känns som baksidan, idag.
Byebye!

Inga kommentarer: