Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 11 juni 2013

Sommar!

Jo, sommar, fast idag känns det mer som en bra höstdag. Man blir fort bortskämd! :D

Vi har iaf varit i stugan nåra dag över Nationaldagen. Och haft toppenväder! Gått i shorts och linne, suttit vid garageväggen och fikat, ja t o m på broaltan har det gått att sitta utan att frysa. 
Det såg ut som en förvildad tomt när vi kom dit i torsdags! Gräset hade nästan växt en decimeter OCH dom där ställena jag så noga gjort i rabatten, för att plantera nytt....ja dom fanns int! Det hade växt som sjutton!

Men vi började med att sommarklippa Kiba och hon blev ett nummer mindre! Sen drog stora gräsklipp och trimsvängen igång. Vi hann t o m ta runt min rabatt i skogen. Och jag lyckades lokalisera planteringsgroparna! Och där jag int hittade gjorde jag nya! Vad som jag märkte var att plantor som varit halvdöda i fjol inte var det i år. Vilket blev lite svårt, jag hade ju köpt nya, jag kan ju int ta ihjäl dom gamla bara för det. Så det blev lite dubbelt här och var.

Hade tänkt skriva i helgen och lägga ut bilder men det sket sej. Vet inte om det var åskan som gick på fredag som orev i nätverket eller luften...iaf så gick det inte alltid att få nån uppkoppling och fick man det, kom in på FB t ex, så gick det int att göra nått på sidan. Så jag gav upp!Fyra dagar utan uppkoppling nytt rekord! :D

Lördag kom Emma och Henrik och åt middag med oss. Det var jättetrevligt! Och tur med vädret hade vi, fram till kaffet, då brakade det lös. Det hällregnade och sken sol omvart annat! Så nu blir det väl ännu mer mygg! För dom var det gott om! Och man har ju int hunnit vänja sej vid blodsugarna! Måtte alla fåglar äta sej mätta på dom eländiga flygfäna!

Vi såg faktiskt en fågel som jag tror att jag aldrig sett, en Rödstjärt
Lånat från Google, våra bilder blev inte så bra. Har lite för dålig kamera för att ta riktigt bra närbilder. Trodde först det var en Sädesärla, för kroppen är snarlik. Trevlig med besök!

Nä nu ska jag titta i garderoben och försöka packa en väska med kläder som jag TROR jag behöver till stugan, alla tänk om, ifall att, kan vara bra att ha kläder, ni vet ;) Hälften brukar bli oanvända, men som sagt, man vet aldrig.

Bye bye!

1 kommentar:

majbritt på molnet sa...

Myggplågan är i år värre än någonsin - även ute vid havet - glädjande nog växer och blommar det oxå rikligare. Konstigt det där med sommarkläder som fraktas fram och tillbaka oanvända - kommer aldrig drömsommaren, eller? kram