Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 25 juni 2013

Tisdag och...

...sommarn har kommit, för att stanna??
Nja i morrn kommer visst regnet igen. Fast det är ju sommar ändå. Det har ju inte varit kallt när det regnat, hittills iaf.
Och så varmt som vi hade i natt!! Har inte sovit mycket, med en hund som låg och sparkade under sängen, viftade på svansen och drömde, den andra hunden tog upp halva sängen. Och Kiba är som ett cementblock att flytta!!! Sen så är Mats dyngförkyld och hostar som bara den. Plus att det var VARMT!

Emma var förbi igår, skulle hämta hundburen. Dom skulle upp till Piteå och titta på en hund av rasen Plott. Hade aldrig hört talas om den rasen förut! En jakthund som används vid björnjakt, men hunden var visst inte riktigt inne på den linjen :D Så Emma och Henrik fick köpa den. Den ska användas till jakt, men inte på björn. Hon ringde just och dom hade haft en jobbig natt oxå. Inte lätt att byta hem så där mitt i alltihop.
Vi hade iaf tänkt torka fönster igår, men det var på tok för varmt. Så vi satt under pilen, i skuggan och drack kaffe. Få se om jag torkar bara insidan så jag får upp sommargardinerna i rummet. Och det har exploderat i flygfäfronten! Flugor, knott, mygg, bräms och hästflugor...BLÄÄÄ!
Det landade en STOR bräms på Yukis nos igår och hon såg vettskrämd ut, la sej på rygg och sprattla! Yuki alltså...

Har iaf varit ute i rabatten och plåtat lite..

 Ett nytillskott! Där satt Gojibäret, men det var stendött! Så vi åkte till Rydlinge och köpte en klematis. Problemet är bara, att varken han eller jag vet vad den heter!! Rydlinge hade fått en del felleveranser med felmärkta plantor och det här är en av dom...ser ut som en "Nelly Moser" men han trodde inte det var det, så vi får väl se, bara den överlever så kan jag ge den ett nytt namn!

Ogräs kan vara fint det oxå

Den här har jag haft i flera år och trott att den blommar aldrig! Men nu! Hoppas det betyder att den trivs!

Det syns inte så bra, men det här är plantan som var död i fjol, men blommar i år. Likadan som den ovan fast den här heter "Choklate Wings" OCH gör verklingen INTE skäl för namnet!
Och min vit jättevallmo blommar!

Än har inte allt kommit i blom, men snart...

Idag ska jag försöka ta det lite lugnt. Har fortfarande ont, troligen efter fallet i förrådet, måste ha sträckt mej bak låret. Fast jag vet ju hur det brukar bli, det där med att ta det lugnt ;)

Ska iaf försöka njuta av värmen.

Byebye!

Inga kommentarer: