Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 3 juli 2013

Jag är så...

...VANSINNIGT trött idag, det känns som jag inte har sovit nånting i natt, men det har jag.
Kanske beror det på långpromisen i morse....över stock och sten, nä över blötlägda, längst Burstäskvägen och sen utskällda av två småhundar :D

Eller så har stressen börjat göra sej påmind, resestressen. Det är ju bara ca 4 dagar kvar innan vi reser till Frankrike. Och det har varit på håret att alla skulle kunna följa med, hinna få hundvakt, hinna bli frisk.... Och givetvis hade passet gått ut! Så nytt är införskaffat och som vanligt är det inte jag som är på fotot. Man ser int riktigt klok ut!

Det ligger en hög med kläder på rumsbordet, första packningen. Hoppas jag har täckt in alla om, ifa och kan vara bra att ha. Vi ska ju bara vara borta en vecka! Det skulle väl vara sjutton om det skulle bli oväder, översvämning och jordbävning där just då?!
Och allt annat man ska ha med sej, nästan som när vi flyttar ut till stugan :D OCH vi är ju 4 som ska med...4 schampo och tandkräm? Mobilladdare, kameraladdare och GPS. Emma och jag tror att största irritationsmomentet kommer att bli GPS:n! Varför? Jo innan Mats har fått den att funka, fått den rätt inställd och svurit en massa! :D

Ja...sen ska det ju faktiskt "packas" till hundarna, som ska till min syster, TACK kära syster för att ni ställer upp!

Ja nu ska jag försöka släppa det här och tänka på nått annat!
Hade främmen igår av Emma och deras vovve Bill. Och det går så bra att ha alla tre hundarna ihop! Vet int riktigt vem som bestämmer, men Kiba är det inte! Kiba var mycket glad över att ha en kompis på promenaden igår, hon brydde sej int om att det regnade! Och ville inte sno fem meter efter "rondellen"...ja det är korsningen mitt i byn.

Visst är dom fina där dom ligger. Fast jag tror Kiba funderar varför Bill ligger på hennes plats, en av många platser.
Nu har Bill fått korn på nått! Grannens traktor

Ja sen så har ju jordgubbsäsongen börjat! Jo och det kommer MYCKET! Hoppas vi hinner plocka in så mycket som möjligt innan vi far.
Dom största är större än en tändsticksask! Och dom är många såna. Det här är första bubbarna, Mats och jag delade på dom största, det räckte! Igår plockade vi in ca 3 liter, jag frös in 2 påsar á 500gr och åt upp resten. Men jag håller redan på vara lite mättad. 

Mats plåtade den här skönheten hemma i stan, mina bortkommna Alliumlökar blommar! Två av dom iaf. Och givetvis hinner jag inte se dom! Undrar vars dom jag satte här i stugan är? Var det för blött i höstas så dom ruttnat? Men nu har jag iaf dom på bild! Hoppas dom kommer tillbaks.

Ja...måste nog vila ryggen, ja framförallt ändan! Sträckningen vill inte ge sej. Fått förbud av dotra att stå med ändan i vädret i nån rabatt framtill vi ska fara...hehehehee...

Ja vi kanske hörs från Frankrike om allt går bra!
Byebye!

Inga kommentarer: