Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 15 juli 2013

Böcker

Ja då var man hemma igen. Måste ju säja att även om vi haft det bra, haft bra sängar och ätit gott...och faktiskt nästan varit värkfri!

Så...inget går upp mot den egna sängen, långfil och röktfläsk...spöregnet kan jag däremot vara utan! Och värken! Den infann sej lagom till lunch, ja ja man är ju van och man har ju fått ha det bra en vecka iaf.

Har hunnit tvätta två maskiner tvätt, hänga upp och bära ut...och hann nästan bära in det innan hällregnet! Hoppas det är uppehåll i morgon, då bär jag ut tvätten igen.

Varit och handlat när vi var i schtaan OCH det första vi möter i affärn är två fransmän!! Bonjour, oui oui madame baguett! fniss, nä det sa dom ju inte....

Vad jag hann med på semestern var att läsa ut en bok

Längesen jag läste en så rolig bok! Kunde inte sluta förrän boken var slut!
n´Allan Karlsson har en mycket bra livssyn, förutom att spränga allting i luften och göra atombomber! :D ja eller tvärtom...Så den rekommenderar jag! För det är ingen risk att man lär sej hur man gör en bomb, men man kan lära sej hur man ska leva, om man nu klarar av det vill säga.

Och givetvis hittade jag en annan bok på Arlanda, jag brukar liksom göra det. Förra gången var det "Änglamakerskan", men då var jag för dålig efter Pragresan, så Emma fick köpa ljudboken till julklapp. 
Boken jag hittade var

Har ju dom två andra, så det ska bli intressant att se om den här är lika bra.
Men först ska jag lästa klart den jag höll på med förre vi for på semester.
"De målade grottornas land" av Jean M. Auel. Sista boken hoppas jag, för det ska visst vara det.
Ja så jag har att göra om det nu blir skitväder resten av sommarn, men det ska det väl int....eller???

Byebye!

Inga kommentarer: