Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 17 juli 2013

En helt vanlig dag

Precis
Helt vanlig.
Har rensat ogräs, finns hur mycket som helst. Det verkar vara det enda som växer riktigt bra och överallt.

Gräset på gården har stannat av, det brukar göra det mitt i sommarn.
Mitt i sommarn!
Hemska tanke!

Har faktiskt sen vi kom hem märkt att det blivit lite mörkare på natten, nån timme bara.
Vinbären håller på lysa röda och jag har sett blåbär. Sa just till Mats att vi ska börja ha en hink och bärplockare med oss i bilen, OM vi råkar hitta nått, som nån glömt plocka. För det är visst tidigt i år. Hittar vi inget, så lär vi nog överleva, det finns affärer!

Riddarsporren har växt säkert en meter, mot i fjol. De är fina, men regnar ofta sönder, tror iaf att jag hittat ett bra ställe mot väggen, lite under tak.

Omplanteringen jag gjorde i fjol verkar ha tagit sej. Röllekan verkar trivas! Gullrosen, det spretiga, måste jag hitta nått stöd åt, troligen ett hemmabygge! Annars tippar den.

Törstiga vovvar! Att det ska vara så gott att dricka ur tunnan! :D Dom har  varit helt slut sen vi kom hem, undra vad dom gjort hos syrran? Tokmotionerat? :D

Man kanske ska ta och sträcka ut ogräsplockar ryggen ett tag. Mats är till stan och hämtar post blandannat. Hoppas han får med sej mina birkenstock som jag glömde.

Upptäckte nu när jag la in foton, att jag gett mappen år "2113" Det var väl nästan lite väl häftigt! :D

Byebye! 

Inga kommentarer: