Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 28 oktober 2013

Ja det är fortfarande regn...

Blää

Jodå, jag har hunnit halka och ramla oxå, i helgen och fick världens minsta blåmärke, så gör så himla ont!

Efter det vägrade Mats låta mej gå själv! :D

I fredags blev det besök hos veterinären igen. Eftersom knölen gick sönder. Och det var nog int långt ifrån att det hade blivit svanskap! Men Vera ville inte det, för Kiba kunde ha fått fantomsmärtor. Så det blev operation istället.

Jag sa till Mats efteråt, att hoppas dom int hörde oss in i väntrummet. För som vi skrattade!
Det började med att jag tyckte att vi skulle få ett VIP kort, då sa en av dom att " Ni vill väl ha eget väntrum oxå? Jo sa jag, med kaffeautomat" Och så fortsatte det, på skämt förståss.
Vi blev kvar inne under operationen och det blev ju så att man fick springa efter grejer. Då kom samma "sköterska" in: OJ nu är ni då VIP VIP! Ett VIP till och ni kan operera själva" Och en massa gapskratt!!

Nu är iaf körteln borta, ca 1½ cm i omkrets, gick inte att sy i hop allt så såret är öppet ca 7 mm. Och det är tratt som gäller..
...men tigga kan man ju ändå!
Hon är bättre på kontrollera den, den här gången, så pass att hon går i trappen.
Men igår trodde jag hon skulle falla ihjäl sej! Hon hade tagit sej upp och lagt sej med husse....DÅ ringde det på dörren! Jag hann int vara med, fast jag satt nere! Det small och brakade när hon kom nerför trappen, jag såg all nymålad färg bortskrapad, stryp hund, brutna ben, men allt gick bra och hon kunde skälla ut grannen!

I början av november ska vi ta stygnen, så då hoppas jag allt har läkt, annars blir det en svans kortare.

Nää nu skriker kaffetarmen!
Byebye!

Inga kommentarer: