Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 31 maj 2014

Inflytt

Japp nu är jag inflyttad i MITT "kontor" Och här ska göras storverk!!
HAHAHAHA!
Skulle tro att det blir en del tittandes ut genom fönstret!Har skogen där och det kan ju gå förbi nån björn ;)
Just nu jagar jag en till bokhylla/lagerhylla där jag kan stoppa all scrapbooking material, en rullhurts att ha sygrejer till symaskin och ev fler lådor. Har jagat runt på stan idag och sökt, men ingen hylla. Hittade däremot fina lådor på MIO, visserligen tygklädda, men det finns ju dammsugare! Och dom är redan fulla! Med tyg och garn!
Och nu ska mitt gamla skrivbord som är en gammal kateder ut, men hur!? Vi har int lyckats komma ihåg hur vi fick upp den på övervåningen!! 
Så det blir lite mer plats i sovrummet nu, till hundar eller resebarnsäng ;)

Ja annars så har jag börjat min plågsamma renovering av tänder. Ska dit på tisdag igen och ta bort den provisoriska lagningen, på visdomstanden, som sitter...glupp...under tandköttet, det kändes kan jag säga! Och det är två såna jag ska göra! Nån som vill byta???
Nä det var väl det jag trodde!

Annars så verkar det som om årstiderna är flera veckor tidigare, men jag är minst tre veckor efter!! Det är ju bara tre veckor tills vi ska flytta till stugan och jag ligger efter i schemat!! Massor!! Har väl hunnit i kapp med fönstertork uppe och nere blir det nog bara köksfönstret som blir torkat. 
Men jag brukar ju ha hunnit köpa sommarblommor och börjat planera! Igår när vi var in på Blomsterlandet så var nästan allt slut ju! Av det jag ville ha iaf. Varit på Granngården idag men icke.

Men jag hinner....

Annars så..
kan man väl säga att det växer!

Har grävt bort det som växer närmast tunnan, för den luktar så konstigt på hösten, alltså växter. Och dit har jag nu satt nått som Emma skulle komma med...hm...fick nått annat ;D Får väl fara dit och gräva upp själv. Men det hamnade oxå Höstflox, Höstanemon och näva i den rabatten. Tror den heter "Brookside" och ska blomma blått. 
Fick ju från Hortogreens i veckan :D Och som för, blev jag lika förvånad över vad jag köpt och hade inget minne av vars jag skulle sätta allt. Så det är nog som det ska! :D 

Till sist
Anemone Nemorosa

"Träden står klädda i kostymen den gröna
Vitsippan nickar under lönnen den sköna

Viskar, snart är sommaren här
Kom, sparka av dig skor och strumpor
Känn mellan tårna gräset det gröna

Sjung som flugsnapparen att nu är tiden inne
att fröjdas i hjärtat av 
sommarens alla dofter"
KeMa

Inga kommentarer: