Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 4 juli 2014

Är det säkert att det är juli?

Ja en ska väl int klaga, det är ju iaf + 20, just nu. Och det regn som vi fick i förgår och igår var välbehövligt. Men vars är värmen?

Ifjol vid den här tiden hade vi plockat in jordgubbar, nu har det just så pass börjat lysa lite rosa.
Björnbären där emot har blommar som bara den!
Så blir det varmt så kanske....

Annars så ser jag att allt går ganska sakta i rabatter och grönsaksland. Även bondens sådd lever på hoppet om värme.

Träffade en ovanlig filur en morron, inte ofta man hinner se dom.
Och givetvis var hundarna lösa! Som tur var förstod dom inte våran upphetsning och kamerajagning! Tror inte jag har sett mer än två ormar levande här i stugan!
Vackra är dom!

Sen så har dotra varit här och vi har haft systuga. Vi trodde att vi skulle hinna MYCKET! :D jo pyttsan
Vi hann klippa och mäta. Hon ska sy ett lapptäcke och jag har NU sytt spjälsängsskydd.
Vi fick lov att lägga ut och se om vi räknat något så när rätt!

Ja sen så hann jag ju klanta till det, eller det var int mitt fel! Kan bara säga att det är farligt att dricka kaffe, vad man än har hört på tv!
Att en fallande kaffekopp kan göra så jäkla ont!!!
Tån blev lila och såg ut som en liten prinskorv! Nu har det gått nåra dar, men jag går som en kratta fortfarande. Koppen måste ha träffat leden på tån.

Det har hunnit vara Burträskmarknad oxå. En sväng dit resulterade i nya foppatofflor, som faktiskt är bra för min tå! Sockar, för ett antal år framöver. Hemkokt och munkar. Nått medel för att torka glasögon...dom blev väldans rena där, få se hur det blir här.
Emma fyndade barnkläder på loppis och en bakform, som visst invigdes igår.

Och vi träffade en massa bekanta, nära och....onära?

Typiskt, jag gick in för det blev mulet, nu lyser solen!

Nu vila iaf.
Byebye!

Inga kommentarer: